dinsdag 9 september 2014

Fotodagboek #3

fd3.8

Fotodagboek deel 3 alweer, en er komt zowaar een beetje spanning in mijn leven! Iedere dag op en neer naar Utrecht, hartstocht in de trein, al die verleidingen als ik door het bruisende centrum naar mijn colleges loop… Over een tijdje zal ik vol ergernis schrijven dat mijn leventje zo saai bestaat uit wachten op de trein en eeuwig lezen, maar nu is het vooral.. ja, spannend. En wennen! Óf ik ben dommer dan ik dacht, óf de stof die we behandelen is gewoon belachelijk moeilijk. Het is even doorzetten, dat snap ik ook wel. Gelukkig vind ik het ondanks dat nog wel heel interessant allemaal! Klik op ‘meer lezen’ om te zien hoe mijn eerste collegeweekje eruit zag!

fd3.1
Links: Goodmorning studentjes! Maandagochtend werd ik om 11 uur in Utrecht verwacht voor wat verhaaltjes van tutoren en studiebegeleiders etc. en dit was mijn back to school-outfit! Het blousje deed ik een stukje in mijn broek, maakte het nét iets meer af vond ik zelf.
Midden: M’n vriend is een paar maanden geleden op kamers gegaan, maar tijdens de zomervakantie woonde hij weer thuis. Nu was het weer tijd om terug te verhuizen, met mijn auto. Eindelijk kon het schilderij dat ik voor hem maakte worden opgehangen, het maakt de kamer echt heel sfeervol!
Rechts: Onderweg naar zijn kamer was ik nog ernstig verdwaald (hij ging met de fiets, dus ik was alleen), terwijl ik er al eerder was geweest. Toen ik er eindelijk was, bleek dat we zijn schoolboeken waren vergeten, dus toen konden we weer terug. Dit keer reed hij, en toen waren we alwéér de weg kwijt. Daarna had ik echt geen zin meer om terug naar huis te rijden, dus ik voor het eerst in zijn kleine studentenkamertje logeren.

fd3.2

Links: Dinsdagochtend ging ik met mama naar mijn tante, want die was jarig.
Midden: En dit was mijn second day of school-outfit. Uhhh, ik ben inderdaad niet zo fotogeniek en ik kan gewoon echt geen foto’s maken van mezelf. Verbeterpuntje.
Rechts: Vandaag had ik maar een halfuurtje een verplicht praatje van de studieadviseur, dus dat was een goed moment om mijn moeder een keer mee te nemen naar Utrecht! Anders komt ze daar nooit, en het is toch wel leuk dat ze dan een beetje een beeld voor zich heeft als ik over mijn studie en de stad praat. We dronken gezellig wat op het terras van De Beurs op het Neude.

fd3.3

Links: Tijdens het praatje ging mama even de stad in om te shoppen, en daarna aten we onbeperkt tapas bij El Mundo. Lekker!
Midden: Woensdag was het tijd voor mijn eerste ‘hoorcollege’. Het was alweer een soort introductie, dus het stelde weinig voor. Wel kregen we een opdracht mee naar huis voor het volgende intro-werkcollege.
Rechts: En dit stond er in het hoofdstuk dat ik daarvoor moest lezen. Heftig hoor.

fd3.4

Links: Donderdag was ik vrij, dus ik heb zoveel mogelijk van mijn to do-lijstje afgewerkt. Nagels lakken stond daar inderdaad ook op, haha.
Midden: De meest simpele en lekkerste ijsjes die er bestaan!
Rechts: ‘s Ochtends bracht ik mijn fiets naar de fietsenmaker, en ‘s middags kon ik hem weer ophalen. Dat was dus een hoop heen en weer lopen vandaag. Gelukkig was het nog steeds heerlijk weer!

fd3.5

Links: Donderdagavond bracht ik mijn ouders naar Zestienhoven (of Rotterdam The Hague Airport, wij locals noemen het Zestienhoven ;) en thuis kon ik ze vanuit mijn dakraam uitzwaaien. Op de foto is het misschien lastig te zien, maar daar vliegen ze toch echt!
Midden: Who’s that sweaty girl? That’s me! Na een rondje hardlopen was ik he-le-maal kapot. Ik moet het weer even opbouwen..
Rechts: Vrijdag was dus mijn eerste (intro) werkcollege, en dat vond ik heel interessant! Toen ik thuis kwam, was ik wel heel moe, dus ik heb tv gekeken en met mijn broertje samen gelachen om SynDROOM. Ik kan zo lachen om hun humor, vooral omdat ze zichzelf ook hilarisch vinden of juist totaal niet doorhebben dat ze grappig zijn.

fd3.6

Links: Vrijdagavond was het sweet sixteen-time! Het zusje van Pascale gaf met twee andere vriendinnen een feestje, en Pascale, Fiona en ik waren er als barvrouwen. Rond half een waren ze allemaal zo ontzettend aangeschoten, dat wij niet echt meer nodig waren. Met z’n drieën hebben we dus nog even bijgekletst in een café in het dorp.
Rechts: Zaterdagavond ging ik gezellig uit eten met mijn vriend. Happy Italy in Rotterdam is een beetje ons vaste restaurant, maar nog nooit, nóóit, in al die keren dat ik daar was geweest, had ik mijn hele bord leeggegeten. Tot vandaag! Ik bestelde er voor het eerst ravioli en dat was een veel kleiner portie dan ik van Happy Italy’s pasta’s gewend was, vandaar!

fd3.7

Links: Holland’s Next Top Model is weer begonnen! Tv boeit me over het algemeen vrij weinig (op TLC na, maar dat is anders), maar van HNTM ben ik echt een vaste kijker.
Midden: Hard aan de studie. Lastig!
Rechts: Gezellig een rondje hardgelopen met Maartje. Het ging al veel beter! De tijd ging ook lekker snel omdat we elkaar veel te vertellen hadden over onze eerste week als student.

En dat was het alweer! Volgende week begint het voor het ‘echie’, dus ik vrees dat ik dan ook minder tijd zal hebben om te bloggen. Dat vind ik wel jammer, want ik doe het echt weer met heel veel plezier! Zaterdagavond staat gelukkig nog iets anders leuks op de planning: het 12inch feest! Dat is een groot feest dat hier in de buurt heel bekend is, en waar je dus altijd veel bekenden tegenkomt. Heel gezellig, daar heb ik wel zin in! Hoe was jullie week? Last van opstartproblemen?

Geen opmerkingen :

Een reactie posten