zaterdag 13 september 2014

Roomtour – september 2014

IMG_2579

Mijn favoriete plekje in huis is zonder twijfel mijn eigen zolderkamer. Ik breng er wel eens hele zondagen door, zonder moeite. Heerlijk om rustig met een muziekje te laptoppen, mijn kamer op te ruimen of mijn nagels te lakken. Daarbij heb ik ook nog eens het lekkerste bed dat iemand zich kan wensen, dus ook slapen doe ik er graag ;) Bij mij is alles vooral wit, omdat ik een Philips LivingColors lamp heb die bij wit natuurlijk het beste tot zijn recht komt. Andere eyecatchers in mijn kamer zijn een kledingrek, fotomuur en plankjes met nagellak. Genoeg gepraat, klik op ‘meer lezen’ als je benieuwd bent naar mijn slaapkamer!

Heel erg: ik heb nu ruim anderhalf jaar mijn spiegelreflex camera, maar nog stééds kan ik er niet goed mee omgaan. De prachtige foto’s die ik op andere blogs voorbij zie komen; ik krijg het echt niet voor elkaar. Ik ben zeker van plan om een keer een cursusje te gaan volgen, of er een keer goed voor te gaan zitten met iemand die er verstand van heeft, want het wordt nu wel tijd dat ik het onder de knie ga krijgen. Dat wil ik ook heel graag!  Maar voor nu dus deze foto’s van mijn slaapkamer, want slechte belichting of niet, ik laat jullie graag een keer zien waar ik het grootste deel van mijn tijd doorbreng!

IMG_2578IMG_2593

Ik slaap nu zo’n twee jaar in dit Malm bed van de Ikea (140x200 cm) en ik wil nooit meer anders! Heerlijk zacht, en groot genoeg voor logees en om overdwars te kunnen slapen, maar niet overdreven groot. Achter het bed heeft mijn vader een plankje gemaakt voor wat spulletjes (er liggen nu medicijnen, nachtbeugel etc.) en naast mijn bed heb ik een Ikea kastje met schoenen, belangrijke papieren en wat leuke boeken, zoals het jaarboek van de middelbare school. Bovenop ligt de afstandsbediening van die kleurenlamp, ik gebruik hem heel vaak! Met het behang ben ik niet zo blij meer, het is heel subtiel dus het stoort me niet erg, maar ik vind het iets te tuttig voor de rest van de inrichting.

IMG_2580IMG_2594

Tegenover mijn bed hangen plankjes met nagellak. Ik spaarde vroeger nagellak (ik heb er zelfs een blog over bijgehouden, misschien weten sommigen dat nog?) dus daardoor heb ik er zoveel! Aan het voeteneind staan mijn wekker, parfum en make-upkastje, met bovenop allemaal producten die ik heel vaak gebruik, of die niet in het kastje passen.

IMG_2552IMG_2595

Iets waar ik heel blij mee ben, is mijn kledingrek! Ik hang er jasjes en blousejes aan, en kleding die ik een keer heb gedragen maar die nog niet in de was hoeven. Onderaan staan laarsjes en de gympen die ik het meest draag. De kledingkast ernaast zit ook nog vol met kleding en jassen, en in de lades zitten sokken en ondergoed.

IMG_2586IMG_2585IMG_2592

Met twee tafeltjes heb ik een hoekbureau gemaakt, met aan de ene kant mijn laptop, spaarpot, to do-lijstje en pennenbak. Aan de andere kant heb ik twee kleine buddha’s en nog wat prulletjes, de kleurenlamp, belangrijke papieren en schoolboeken. In de hoek onder het bureau staat een kist met wat cameraspullen en het standaard. Mijn bureaustoel vind ik trouwens echt het meest afzichtelijke ding in mijn hele slaapkamer, maar hij zit wel errug lekker als je diehard zit te blokken voor examens.

In het kastje bewaar ik snoertjes, mijn polaroid camera en spiegelreflex, stiften, lintjes, vouwblaadjes en dat soort prulletjes. In de onderste la zitten mijn sportkleren en pyjama’s. Tussen het bureau en nachtkastje staan nog een prullenbak en wasmand.

IMG_2588

In het raamkozijn heb ik een soort fotohoekje gemaakt en verder staan er 3 boxen, die ik aan mijn laptop aansluit , een bureaulamp en een spiegeltje. Het uitzicht is niet erg interessant; ik kijk uit op de achtertuinen van de achterburen, maar de zon zie er er wel altijd heel mooi ondergaan!

En, past deze kamer bij mij? Lijkt jouw slaapkamer er een beetje op of is die van jou juist heel kleurig? Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten