zaterdag 24 november 2012

THE CRASH

kamp2010 116
Afgelopen dinsdag 14:50 gebeurde het.. Dat waar elke blogger (of eigenlijk alle nineties baby’s en ouder) voor vreest: mijn laptop crashte. En niet zo’n beetje ook. Lui en naïef als ik was heb ik van de afgelopen 4,5 jaar nooit backups gemaakt en ik ben dus vrijwel alles kwijt. Woensdag heb ik mijn laptop na laten kijken en kreeg ik een harddrive (harddisk? hard__?) mee waar ‘als het goed is’ mijn oude bestanden op zouden staan. Er stonden wel bestanden op, maar alleen de meest schaamtelijke foto’s van Beau de Brugger (of dat samen met Beau de Padvinder, zie foto) en af een toe een verdwaalde van vorig jaar. En wat liedjes als ‘Tik Tok’ en ‘Bad Boys’ stonden er ook nog op. Die stammen uit hetzelfde tijdperk. Nou moet ik eerlijk zeggen dat het me vooral om de foto’s en muziek gaat, want die documentjes voor school stellen geloof ik niet zoveel voor. Tenminste, ik heb ze nog niet gemist. Ik had mezelf echt bijna wat aangedaan toen ik het slechte nieuws hoorde, want ik dacht heel even dat ik heel mijn project365 van 2011 kwijt zou zijn. Ge-luk-kig staan die nog op internet, dus ik kan ze weer terug zetten op mijn nieuwe laptop. Helaas ben ik ook heel veel gezellige foto’s met vriendinnen en alle foto’s van oude blogposts kwijt. Sommige kan ik nog terugvinden op internet, maar het kost allemaal zóveel tijd. iTunes is ook zoiets raars: ik heb alle nummers op mijn iPhone staan, maar natuurlijk een lege iTunes. Het is blijkbaar onmogelijk om ze er via je iPhone weer terug in te zetten, dus ook dat kan ik weer allemaal opnieuw gaan downloaden. Alle programma’s als Picasa, Photofiltre, Microsoft Office en Windows Live Writer niet te vergeten natuurlijk. Dat is dus waar ik de afgelopen dagen voornamelijk mee bezig ben geweest. Mijn nieuwe laptop heeft trouwens ook Windows 8, wat ik echt verschrikkelijk vind werken. Maar daar wen ik wel weer aan, hoop ik! Sorry voor de geïrriteerde computertweets van de afgelopen week, ik zal er vanaf nu weer over ophouden :)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten