zaterdag 17 november 2012

JEUGDSENTIMENT: HOE OVERLEEF IK

hoiserie 007

Ik denk dat er weinig van mijn lezeressen níet zijn opgegroeid met deze boeken. Toen ik ongeveer 10 was kreeg ik ‘Hoe overleef ik de brugklas?’ voor mijn verjaardag en binnen een week had ik alle zeven delen die er toen waren in mijn bezit. Ik heb die boeken echt verslonden, en vriendinnetjes waren echt wel jaloers op mijn collectie. Het laatste deel kwam geloof ik uit toen ik ongeveer 13 was, en hoewel ik toen in de eerste zat en dit boek niet meer mocht lezen voor presentaties of verslagen móest ik hem natuurlijk wel hebben. Het leuke is dat Francine Oomen vorige week weer een nieuw boek heeft uitgebracht! Het boek heet ‘Hoe overleeft Rosa in New York’ en gaat dus nog steeds over dezelfde, oude vertrouwde personages maar dan onder een andere naam en voor een wat oudere doelgroep. Ik vraag me heel erg af hoe dat is uitgepakt, want voor 16-jarigen zal het nooit wat worden, dat denk ik tenminste. Op haar website kun je de eerste twee hoofdstukken lezen, en het viel me op dat er meer wordt gescholden. Verder was het weer lekker typisch Hoe Overleef Ik met die rare bijnamen etc. Ook al ben ik helaas wel te oud geworden voor deze boeken; ik ben heel erg benieuwd naar het nieuwe deel! Het is toch een beetje jeugdsentiment, haha. Confession: moet ik hier en nu een einde maken aan mijn jeugdverslaving, of ga ik diehard door en blijf ik de nieuwe delen gewoon kopen? Dan wel met de smoes dat het alvast voor mijn kinderen later is natuurlijk.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten