woensdag 12 september 2012

Toen Hyves nog hip was..

Vanochtend is mijn jongste broertje Loek met zijn klas vertrokken op brugklaskamp. Buiten dat het thuis nu lekker rustig is, mogen mijn andere broertje Wout en ik zijn schoolpas lenen, wat betekent dat we nu 3 dagen lang toegang hebben tot zijn kluisje op de begane grond (Wout en ik zijn allebei gezegend met een kluisje op de 4e verdieping.) Ik vind het raar om te zien dat mijn lieve, kleine (hem met zijn nauwelijks 1 meter 40 zien slepen met een 15 kilo wegende rode Eastpak is hartverscheurend) broertje nu hetzelfde meemaakt als dat ik deed, terwijl het nog niet zo lang geleden lijkt dat ík degene was die enthousiast aan mijn moeder liet zien dat ik al mijn huiswerk voor de komende 243 jaar al af had en mijn vers gemaakte vriendinnen aan mijn ouders showde.
Ik vraag me af of de jongens uit mijn toenmalige klas er ook zo knullig uitzagen als hij, hoelang ik erover deed om naar school te fietsen (vertrekt 10 minuten eerder, komt tegelijk aan..?), of ik ooit leerde voor toetsen (voor mijn gevoel deden we elke middag filmfeestje bij Pascale) en vooral: gedroeg ik me ook zo als de meisjes van zijn leeftijd..? Het antwoord is ja. Hoewel je als brugklasser natuurlijk alle recht hebt op vreemd gedrag blijft het ophalen van herinneringen ervan pijnlijk.
Hier de mooiste krabbels van mij en vriendinnen:
“k wil ff tegen iedereen die op mijn Hyves kijkt en in mijn klas zit ff vertellen dat de Bonte Avond te gek was!! Het hele kamp was trouwens echt SUPERRR!!! Het Strand was Ge-wel-dig. Als ik zo weer aan alles denk dan wil ìk in ieder geval wel weer terug hoor!!! Ik wil nog wel zo'n kamp! Het was echt super gaaf!!!!!! Alleen wel VEEEEEl te kort! Alles was Coolvetlauwsuperstoer:) Allemaal een Hele Dikke Xx Van Beau” – ben blij dat ik het toen nog zo waardeerde dat de tent lekte en we pas om half 12 naar bed hoefden bij de bonte avond.
“ Hee Pascale, ik heb echt geen zin om alweer naar school te gaan! Het is zowiezo mishandeling om ons 2 dagen naar school te laten gaan! Echt vaag. en dan gaan me broertjes me weer de heletijd uitlachen : [ en ik zie nu alweer op tegen de gym! ik HAAT de gym! ik HAAT het ik HAAT het ik HAAAAAAAAAT het! ik ga echt niet meer daarheen hoor! ik HAAAAAAAAAAAT de gymm! Grrr...echt niet leuwk maar ikgaa ff fotoosbewerken x”
haaay boter, we gaan met valentijnsdag wel ff wat met ze zesssen doen hea???!! xx pas(l)

En natuurlijk, niet te vergeten, de meest charmante foto’s van Beau de brugklasser. De twee rechts zijn op het begin van de 2e klas gemaakt, ik heb namelijk ooit in een zelf-verafschuwende bui al mijn foto’s uit de eerste verwijderd, haha.
2012-09-04 kunstvak2012

2 opmerkingen :

  1. Hahahaha ik gebruikte altijd wel ABN in mijn krabbels maar ze waren regelmatig langer dan 1000 woorden... ik wil niet weten hoe veel tijd ik aan die site heb besteed vroeger

    BeantwoordenVerwijderen