dinsdag 2 december 2014

Fotodagboek #15– Feesten, cruisen en verhuizen

fd15.9

Kijk, zó moeten die fotodagboeken zijn! Op tijd, met veel foto’s van een heleboel leuke dingen ;) Dit was echt een heel leuk weekje! Ik haalde de sleutel van mijn kamer en sliep er voor het eerst, ging naar een feestje van mijn studievereniging, las over mijn studie in de krant en op welke nieuwssite dan ook, at sushi met mijn vriend, sliep op een cruiseschip, ging uit in Rotterdam met lieve vriendinnen en liep een optreden van Nielson finaal mis. Dat zijn dingen die je niet elke week kunt zeggen natuurlijk! Kijk mee naar de foto’s!

fd15.1

Links: Het hoorcollege op maandagochtend ging voor een groot deel over de identiteit van Nederland, waar ik in de zesde min of meer mijn profielwerkstuk over schreef samen met een vriendin. Ik vond het dus echt superinteressant!
Midden: Na het hoorcollege ging ik de sleutel van mijn kamer ophalen en meteen even boodschappen doen. Ik kocht een lekkere lunch voor mezelf.
Rechts: ‘s Avonds at ik pasta met een huisgenootje en daarna ging ik door naar een studiegenootje. Daar dronken we gezellig wat met een paar meiden, en daarna fietsten we naar de stad voor een feest van onze studievereniging. Het thema was ‘Los(t) in space’ en het was heel gezellig om iedereen even te spreken.

fd15.2

Links: Na het feest sliep ik voor het eerst in mijn kamer, op een luchtbed. Ik werd zo verschrikkelijk brak wakker… Nee, ik ga niet beweren dat dat aan het luchtbed lag.
Midden: Terwijl er heel wat moest gebeuren die dag! Rond de middag kwam mijn moeder met mijn matras en nog wat andere spulletjes die in de auto pasten. Ook verfden we een muur in de kamer wit, maar zoals je ziet waren we allebei te klein voor het bovenste randje, haha. Ach, ik heb er geen last van. ‘s Avonds kwam een meisje van mijn studie eten, want ze had later een hospiteeravond.
Rechts: Maandag heb ik heel snel in Utrecht een kopje koffie gedronken op het Neude met mijn vriend, want hij was toch in Utrecht. Ik kreeg deze adventkalender van hem, met M&M’s, snickers, bounty’s en allemaal dat soort dingen in de vakjes! Hij weet dat ik gek ben op die adventkalenders met chocolaatjes, haha.

fd15.3

Links: #instagram #insta #utrecht #homie #instaproof
Midden: De lelijkste foto ooit van de lekkerste maaltijdsalade ooit. Woensdag moest ik werken van 14 tot 20, en dan mag je gratis avondeten uitkiezen in de winkel. Ik nam een salade met linzen, bietjes, spinazie, kaas en croutons met balsamicodressing en hij was echt zó lekker! Beetje jammer dat er maar liefst 750 calorieën in zaten, haha.
Rechts: Moment of fame! In de bus zag ik een man de Metro lezen, maar op die afstand kon ik alleen de grote kop lezen. Ik dacht meteen ‘hè, dat is toevallig, bij ons zijn laptops ook verboden’. Toen ik later op een station een Metro scoorde, zag ik dat het ook echt over míjn studie ging. Frontpage news, jeetje!

fd15.4

Links: En nog zo’n groot artikel erbij ook! Wel heel ironisch hoe wij leren hoe dingen verkeerd gepresenteerd worden in de media, waarna we dan lezen dat ‘de studenten vooral erg positief reageerden’.. Ik kan je vertellen dat ik ze niet gehoord heb, die positieve studenten ;)
Midden: Donderdag met heel veel haast nog aan een opdracht werken over advertenties. Ik koos deze van Nivea, waarbij ik dan een korte analyse moest doen over hoe bijvoorbeeld ‘zachtheid’ wordt gepresenteerd of ‘vrouwelijkheid’, zoiets.
Rechts: ‘s Avonds ging ik iets superleuks doen, namelijk een avondje naar Rotterdam met mijn vriend en overnachten op het SS schip dat daar in de haven ligt! Al maanden geleden kocht ik bij vakantieveilingen een bon hiervoor, maar het kwam er telkens niet van. We aten gezellig wat in de stad: sushi bij Sumo! Ik had al heel lang geen sushi meer gegeten, dus ik heb er heel erg van genoten!

fd15.5

Links: Het SS schip! Op de foto is het slecht te zien, maar het is echt een enorm cruiseschip! Hij vaart helaas niet meer, maar ligt stil in de haven als hotel, feestlocatie en restaurant.
Midden: Vrijdag ging ik met mijn ouders met de auto naar Utrecht, met de rest van mijn spullen in de kofferbak. Terwijl zij alles in elkaar zetten, ging ik naar college, haha.
Rechts: Mijn ouders waren allang weer weg toen ik klaar was, maar ik was heel nieuwsgierig dus ging nog even snel langs om te kijken! Het wordt langzaam echt mijn plekje!

fd15.6

Links: Vanaf mijn kamer ging ik lopend naar het station. Ik dacht dat het wel even lopen was, maar ik kan dus binnen 10 minuten mijn trein halen!
Midden: ‘s Middags ging ik lekker even sporten en daarna eindelijk weer aan mijn blog werken. Het was maar een fotodagboekje, maar het is iets. Ik moet weer even in die flow komen!
Rechts: Zaterdag hoefde ik voor de verandering eens niet vroeg te werken, maar om 1 uur pas. Ik sliep dus lekker uit en ging met mijn moeder naar twee kringloopwinkels. Helaas heb ik niet kunnen vinden wat ik zocht!

fd15.7

Links: Ook haalden we oliebollen in het dorp! Zonder krentjes voor mij ;)
Rechts: ‘s Avonds at ik met vriendinnen van de middelbare school bij Maartje thuis, want ze vierde haar verjaardag. Het was echt heel gezellig! De foto heeft misschien een beetje achtergrondinformatie nodig: ik sta op de foto met Nienke, en Nienke is mijn ‘schoonzusje’. Onze vriendjes zijn broers en kunnen wel tegen een grapje als dit, haha.

fd15.8

Links: Later die avond gingen we uit in Rotterdam. We wilden eens wat nieuws proberen, maar eindigden toch weer in Beurs. Gelukkig was het alsnog een leuke avond! Mijn haar is op deze foto trouwens echt héél blond, beetje onnatuurlijk vind het ik het zo!
Midden: Zondag was ik níet brak, maar deed ik alsnog veel te weinig. Ik hing een beetje voor de tv met een boek voor school en dronk deze koffie met speculoossmaak, heel lekker! ‘s Avonds ging ik nog naar de kroeg in het dorp, waar Nielson op trad. Ik was alleen te laat en heb Nielson dus niet gehoord, niet gezien, niks. Oeps. Na een kwartiertje ging ik daarom maar weer naar huis.
Rechts: De rest van de avond heb ik mijn tas(sen) ingepakt met spullen voor in Utrecht. Dat wordt sjouwen!

Aanstaande week wordt waarschijnlijk iets minder spannend. Volgende week maandag heb ik weer een tentamen, dus dat wordt lekker leren in het weekend. Gelukkig zijn er ook nog leuke dingen: dinsdag ga ik naar een workshop photoshop (georganiseerd door de educatiecommissie van mijn studie) en naar de borrel van de studievereniging, donderdag is mijn vriend jarig (waar ik nog geen cadeau voor heb bedacht, shit.) en vrijdag ga ik uiteten met hem en mijn ouders en broertjes om toch nog een beetje pakjesavond te vieren. We doen helaas niet meer aan cadeautjes, maar sushi is misschien nog wel veel beter! Wat zijn jullie plannen op pakjesavond en de rest van de week?

1 opmerking :

  1. Wat een leuke photo diary! Ik had het ook gehoord met dat laptops verboden waren op een school tijdens de hoorcolleges. Moeten ze bij ons eigenlijk ook doen, iedereen zit telkens wat anders op zijn/haar laptop te doen.

    BeantwoordenVerwijderen