zondag 5 oktober 2014

Sport – Fitness?

PicMonkey Collage

Ik ben al járen niet meer lid bij een sportvereniging. Sporten is gewoon écht niks voor mij, nergens had ik het echt naar mijn zin. Sinds 2 jaar loop ik daarom hard, maar ik ben nooit in die zogenaamde ‘runnersflow’ gekomen dus ook dit doe ik niet met plezier. Bovendien heb ik veel te veel eisen, want huiswerk gaat voor, ik ren alleen ‘s avonds want eerder kom ik echt niet vooruit, niet binnen een uur na het eten, niet als het bloedjeheet is, niet in mijn eentje als het al donker is en zo kan ik nog wel even doorgaan. Vooral de laatste paar weken zit ik in een flinke sportdip, en het leek me verstandig om weer iets nieuws uit te gaan proberen. Iets waar ik weer met goede moed aan begin. Ik kwam op het idee om me in te schrijven bij een sportschool, maar daar kwam natuurlijk het volgende probleem om de hoek kijken: wélke sportschool?

Ik heb 3 opties:
- een fancy sportschool, dichtbij mijn huis en met groepslessen, mooie faciliteiten en publiek van alle leeftijden maar vooral jong en gespierd. De maandabonnementen zijn erg duur en halfjaar-abonnementen zijn veel te lang voor mij. Who knows hoelang ik nog thuis blijf wonen? Ik vermoed dat ik rond januari op zoek ga naar een kamer dus dat abonnement komt dan niet goed uit. Bij het idee aan deze sportschool voel ik me wel het meest gemotiveerd.
- een andere optie is een iets goedkopere sportschool, ook lekker dichtbij maar nogal gericht op oude vrouwen. Een maandabonnement is hier wel veel goedkoper en een abonnement voor 3 maanden is ook mogelijk.
- de laatste optie is de goedkoopste, zelfs al zou ik hier telkens een maandabonnement nemen. Mensen in alle soorten en maten lopen bij deze sportschool rond maar het nadeel is dat het wel eindje weg is. Ik zou natuurlijk met de auto kunnen gaan, maar dat maakt de drempel om regelmatig te gaan sporten toch wel groter.

Ik moet nu wel een keuze gaan maken, want ik merk dat mijn lichaam het sporten echt nodig heeft. Denk maar aan mijn zomervakantie die maar liefst 3 maanden duurde. Dat staat gelijk aan 3 maanden cocktails drinken. Als jullie zouden moeten kiezen tussen mijn opties, wat zouden jullie dan doen?

Geen opmerkingen :

Een reactie posten