vrijdag 10 oktober 2014

Flashback Friday #1 – Papa’s nagels lakken

IMG_2693

Ik vind de #throwbackthursday’s en #flashbackfriday’s op Instagram altijd zoiets leuks, maar een oude foto plaats ik zelf eigenlijk nooit. Dat neemt niet weg dat ik het heerlijk vind om naar oude foto’s te kijken, want ik kan echt uuuuren met een stapel fotoboeken doorbrengen, zo’n sentimenteel typje ben ik wel. Ik liep dan ook al een tijdje rond met het idee om Flashback-artikelen te gaan schrijven. Kleine dingetjes van vroegâh, die jullie vast ook herkennen! Leuk toch? Ik trap vandaag af met daar waar die serieuze nagellakobsessie die een jaar of 10 later volgde, zijn oorsprong vond.

Al toen ik heel jong was liep ik rond met gelakte nagels. Ik mocht mijn nagels lakken, máár dan mocht mama ze eerst knippen. Dat was de deal. Tien kleine nageltjes lakken was me niet genoeg, dus mijn vader werd het volgende slachtoffer. Een grote, stoere man met blauw gelakte nagels. Het is wel eens voor gekomen dat hij was vergeten dat ik ook zijn teennagels had gelakt, en dat hij daar op werd gewezen door zijn teamgenoten na een voetbalwedstrijd. Of dat de remover op was. Dat getuigt wel van echte vaderliefde, vinden jullie niet?

Nu, ik gok zo’n 16 jaar later, heb ik heel wat nagellak verzameld en hoewel ik ze waarschijnlijk nooit meer gebruik, gooi ik die allereerste flesjes echt niet meer weg! Vonden jullie het vroeger ook zo leuk om met nagellak te spelen?

IMG_2695

Geen opmerkingen :

Een reactie posten