woensdag 15 oktober 2014

HOW TO: Nooit meer de pil vergeten!


(afbeelding verwijderd)

Ik ben nu ongeveer sinds een jaar aan de pil. Niet zo lang als veel van mijn leeftijdsgenoten, maar beter laat dan nooit want ik ben helemaal om. Het mooiste vind ik misschien nog wel dat je de pil kunt doorslikken, waardoor ik nu gewoon bijna nooit meer ongesteld ben (ja, echt). Voor de een is het vergeten nét iets ernstiger dan voor de ander, maar over het algemeen is het idee van die hele pil dat je hem regelmatig moet slikken voor het juiste effect. Of dat nou bescherming of regelmaat is of allebei. Ik weet dat het lastig kan zijn om er iedere dag aan te denken, maar ik ben hem dankzij wat handige tips nog nóóit vergeten. Ik deel ze vandaag met jullie!
1 – IN DE OCHTEND
Voor veel mensen zal het slikken van de pil perfect in de avondroutine passen, maar ik vind de ochtend zelf heel veel fijner. Wanneer je de pil standaard ‘s ochtends slikt, maar je hem om wat voor reden dan ook een keer vergeet, heb je nog de hele dag om hem alsnog in te nemen. Wanneer je dit binnen 36 uur na de laatste pil die je hebt geslikt doet, is er namelijk niks aan de hand. Wanneer je de pil ‘s avonds vergeet te slikken, is de kans groot dat je er de volgende ochtend pas aan denkt als die 36 uur sinds de laatste pil allang voorbij is. En dat moeten we niet hebben.

2 – PORTEMONNEE
Neem je pil in iets mee wat je altijd bij je hebt. Ik heb áltijd mijn portemonnee bij me en daarin heb ik een vakje waarin ik standaard mijn pilstrip bewaar. Heel handig, want zelfs als ik spontaan ergens blijf slapen heb ik hem bij me en als ik er ‘s ochtends in de bus pas aan denk als ik mijn OV-kaart eruit vis, kan ik hem nog innemen.
pint1

3 – RESERVESTRIP
Als je je pilstrip liever op een plek, bijvoorbeeld op je nachtkastje, bewaard zou je ook voor de zekerheid altijd een reservestrip mee kunnen nemen. Je kunt deze dan natuurlijk ook bewaren in je portemonnee of op een andere handige plek. Het nadeel van een reservestrip is dat je dagen zo door de war raken, op je normale strip blijft een pilletje over en in de reservestrip vallen gaten. Máár, je hebt in ieder geval de pil geslikt!

4 – WAARSCHUWINGSAPP
Last but not least: gebruik een waarschuwingsapp! Ik gebruik de app ‘Pill Reminder +’ die me iedere ochtend om 7:50 een melding stuurt. De tijd en het berichtje kun je zelf instellen. Wanneer je aangeeft dat je voor die dag de pil heb geslikt, pikt een vogeltje de pil weg uit de strip. Zolang je dit niet doet, geeft de app ieder uur een melding. Als je hem dan nog vergeet…
Gebruiken jullie een van deze handige tips al, of heb je er zelf nog een? Ik ben benieuwd!
(bron)
(bron)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten