donderdag 16 oktober 2014

Fotodagboek #8

fd8.9

Wat vliegen de weken snel voorbij! Ondertussen studeer ik alweer 7 weken en tot nu toe gaat het me nog goed af! Dat durf ik sinds deze week iets harder te zeggen, want zaterdag kreeg ik het cijfer dat ik voor mijn eerste tentamen had gehaald: een 7,8! Heerlijk om met zo’n cijfer te beginnen! Deze week had ik ook nog een gezellige avond met mensen van mijn studie en spraken ik en 3 vriendinnen na weken eindelijk weer eens af. Klik op ‘meer lezen’ voor de foto’s!

fd8.1

Links: Het is weer maandag.
Midden: Tussen de twee hoorcolleges door zat ik met twee studiegenootjes in het restaurant/de kantine van de uni. Ik kocht een pistoletje en een kom aspergesoep, superlekker!
Rechts: ‘s Middags thuis vond ik dat ik wel iets lekkers had verdiend dus ik greep naar mijn all time favourite: ketchupchips.

fd8.2

Links: Maandagochtend kreeg ik een berichtje dat ik mocht komen hospiteren voor de kamer waar ik op had gereageerd. De hospiteeravond zou woensdagavond om half 11 zijn, wat dus betekende dat ik laat ‘s avonds in mijn eentje door Utrecht moest gaan fietsen terwijl ik niet eens precies zou weten waar ik heen moest. Ik ben echt een watje in het donker, ik wantrouw alles en iedereen, dus ik zag daar maandag echt al heel erg tegenop.
Midden: Vandaag was het mijn beurt om iets leuks te verzinnen voor een avondje scouting. Ik bedacht het PimPamPepernoten-spel. We gingen PimPamPetten en degene die als eerst een goed antwoord gaf, verdiende een chocoladepepernoot. Wie wil dat nou niet?
Rechts: Ah gadsie, slecht weer op dinsdag. Eenmaal in Utrecht pakte ik dus lekker de bus, in plaats van mijn fiets.

fd8.3

Links: Samen met Floor, een studiegenootje, ging ik op dinsdagmiddag naar de Frietwinkel, in de binnenstad van Utrecht. We waren allebei heel benieuwd en het viel zeker niet tegen. De patat is biologisch en wordt vers gemaakt terwijl je wacht! Daarna dronken we ook gezellig chocolademelk bij de Douwe Egberts, we hadden wat tijd te doden!
Midden: ‘s Avonds hadden we namelijk met een deel van ons mentorgroepje bij een van onze mentormama’s afgesproken. We aten met zijn allen gebakken aardappels, sla en hamburgers en rond 9 uur gingen we weer naar het centrum voor de maandelijkse borrel van de studievereniging. Die was in Boslust en het was heel gezellig! Ik kon niet heel lang blijven, want ik sliep thuis en moest dus de trein en bus nog halen.
Rechts: Pfff.. bijna thuis! Wel creepy om de hele busrit in een lege bus te zitten!

fd8.4

Links: Woensdagmiddag nog even hard aan opdrachten voor school voordat ik een paar uurtjes ging werken. Daarna ging ik dus wéér naar Utrecht voor het hospiteren. Het was een heel leuk huis met leuke mensen, maar ik had al snel door dat ik er niet helemaal tussenpaste. Geen probleem, heb ik dat ook weer meegemaakt.
Midden: Het fietsen in het donker viel gelukkig heel erg mee, ik hoefde bijna alleen maar over grote, verlichte wegen. Die nacht sliep ik bij een meisje van mijn studie die daar dus wel al een kamer heeft.
Rechts: De aansluiting tussen de trein en de bus die ik daarna moet hebben, is echt dramatisch. Het is áltijd rennen, en dan haal je hem met een beetje geluk nét. Vandaag miste ik hem dus en dan moet ik 20-30 minuten wachten, bah.

fd8.5

Links: Eenmaal thuis maakte ik een lekkere lunch voor mezelf met macaroni, mozzarella, olijfjes, reepjes salami en balsamico.
Midden: ‘s Avonds ging ik naar mijn vriend in Delft. We zien en spreken elkaar niet veel omdat we het allebei zo druk hebben, dus we besloten dat we samen een avondje huiswerk zouden gaan maken. Daar zat ik dan, in de TU, waar ik helemaaaaal niet thuishoor.
Rechts: Gelukkig gaat dat altijd wel goed, samen huiswerk maken, maar romantisch is het niet echt zoals je ziet ;)

fd8.6

Links: Vrijdagavond was het ‘overvliegen’ bij scouting. Dit houdt in dat de oudsten van iedere groep ‘overvliegen’ naar de volgende groep en dit keer hoorde ik daar ook bij met Maudy. De meiden van onze groep hadden een leuk afscheidsspelletje voor ons bedacht, en daarna hebben we wat gedronken met de mensen van onze nieuwe groep. Dit is officieel geen groep meer, maar meer voor mensen die elkaar af en toe nog willen spreken na zoveel jaar lid te zijn geweest.
Midden: Het overvliegen bij andere groepen. Het ziet er wel een beetje raar uit hè?
Rechts: Werken op zaterdagochtend! Het was echt vreetdag bij de Albert Heijn; heel de dag door lieten we lekkere dingen proeven aan klanten, en daar kunnen we zelf ook nooit van afblijven!

fd8.7

Links: Herenigd met Maartje, Pascale en Fiona! We hebben van 1 tot 5 bijgekletst bij de Verhage onder het genot van koffie en appeltaart. Het was echt heel leuk om weer compleet te zijn!
Midden: ‘s Avonds nog meer ongezond eten, maar zó lekker.
Rechts: De rest van de avond was ik behoorlijk chagrijnig. Ik had zo uitgekeken naar het weekend zodat ik leuke dingen kon gaan doen, maar níemand kon deze avond afspreken. Echt iedereen had dingen te doen, helaas. Toen mijn broertje ook nog eens The Walking Dead opzette, was ik er klaar mee. Nee sorry, dat is echt niks voor mij, haha.

fd8.8

Links: En zondag was ook niet veel leuks. Een of twee keer in het jaar is het schoonmaakdag bij scouting en wordt het hele clubhuis ondersteboven gekeerd. Geen leuk werk.
Rechts: ‘s Avonds heb ik met Maartje hardgelopen, maar ik wist niet zo goed wat ik aan moest. Alleen het roze shirt leek me te koud, maar ik had geen lange mouwen in een opvallend kleurtje. Dan maar zo ;)

Aankomende week hoop ik nog wat mailtjes te ontvangen voor hospiteeravonden (ik heb op veel kamers gereageerd!), ga ik nog een avondje naar Delft, een paar uurtjes werken en verder ben ik heel benieuwd of ik deze week nog wat leuke dingen ga doen!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten