vrijdag 17 oktober 2014

DIY: Kokosvet-crème

IMG_2739

Al een paar jaar lang staat er een pot kokosvet op mijn makeupkastje, waar ik af en toe wat uithaal voor een haarmasker. Zoals jullie vast wel weten is dit namelijk een heel fijn, natuurlijk product dat je haar en huid superzacht kan maken. Het probleem is alleen dat de harde boter niet echt handig in gebruik is. Beautygloss kwam op het idee om de kokosolie op te kloppen tot een mousse of crème, waardoor je het dus veel makkelijker en sneller kunt gebruiken! Ik probeerde het afgelopen donderdag uit!

IMG_2731

Het enige dat je nodig hebt is pure kokosolie, een mixer en een leeg potje. Ik kocht mijn pot kokosolie bij de afrowinkel in Den Haag, maar ik zag vorige week dat ze precies deze pot ook verkopen bij de Jumbo. Even goed zoeken bij de buitenlandse producten! Als je zeker weet dat je 100% pure kokosolie hebt, kun je beginnen met de crème. Schep het vet uit je pot en mix dit met een elektrische mixer tussen de 7 en 10 minuutjes goed tot een egale crème. Het smaakt niet zo lekker als het er dan uitziet, onthoud dat! ;) Schep als je klaar bent alles in een lege pot en dan ben je alweer klaar! Zo makkelijk is het dus, en zeker een hele fijne tip waardoor het bij je volgende haarmasker geen zooitje meer wordt!

IMG_2734

Geen opmerkingen :

Een reactie posten