vrijdag 15 augustus 2014

Tag - 25 Random Questions

25rqt

Het is lang geleden dat ik tags kreeg van andere bloggers, omdat ik er gewoon belachelijk lang heb uitgelegen. Een tijdje geleden werd ik voor het eerst weer getagd, door Lisa, heel leuk! Deze tag is bij iedereen anders omdat de vragen willekeurig worden gekozen met een generator (klik). Ik ken geen bloggers die deze tag nog niet hebben gedaan, dus ik geef hem niet door. Voel je vrij om hem zelf over te nemen!

Ben je liever rijk en lelijk, of arm terwijl je er wel goed uitziet?
Oei, dat is een moeilijke. Als je er goed uitziet kun je heel gelukkig zijn en veel voor elkaar krijgen, maar met geld kun je ook gelukkig zijn en een mooi uiterlijk kopen. Ik denk dat ik toch nét iets liever knap en arm ben, die eerste indruk blijft belangrijk.

Als je in ieder tijdperk zou kunnen leven, welke zou je dan kiezen?
Ik zou denk ik voor de moderne tijd gaan, die we nu kennen met een fijne mentaliteit en technologie. Ik vind het fijn dat mensen tegenwoordig zo slim zijn om voor zichzelf te denken en op te komen, en dat ook zoveel mag en kán. Ik weet ook wel dat dat lang niet over de hele wereld zo is, maar als ik dan even binnen Nederland blijf denken, is er toch een hele ontwikkeling geweest waar ik blij van word. Ik vind dat echt iets goeds.

Wat is je favoriete seizoen?
Dan ga ik toch voor de zomer. Hoewel ik qua kleding meer van de lente hou, vind ik de cocktails, vrije tijd en vakanties in de zomer toch wel heel leuk!

Wat heb je liever: een jaar geen junk food of een jaar geen televisie?
Een jaar geen televisie. Hoewel een jaar zonder junk food me waarschijnlijk wel goed zou doen, zou ik doodongelukkig worden als ik elke keer lekker eten moet laten staan. Om maar even te overdrijven. Honey Boo Boo en Cake Boss kunnen wel even wachten.

IMG_2046

Wat doe je om in vorm te blijven?
Nou, veel te weinig. In de zomer ben ik echt een hol vat waar eten in verdwijnt, maar sporten komt niet in me op. Búiten de zomer om probeer ik wel regelmatig hard te lopen. In goede periodes loop ik een paar weken achter elkaar 3 keer per week en met een beetje geluk zit ik dan in een rush. Sporten vind ik ook eigenlijk helemaal niet leuk en dat vind ik écht jammer. Ik heb al zóveel sporten geprobeerd, ik geef het op. Ik let trouwens ook altijd op mijn eten, vooral op de snacks en grootte van porties.

Wat is je droombaan?
Iets met schrijven of reclames, zeg ik altijd als mensen ernaar vragen. Het lijkt me heel leuk om bij de LINDA. te werken, dat vind ik zo’n goed en interessant blad! Helaas zijn er nog 103.320.748.002 meisjes die dat vinden dus ik hoop maar dat ik in de loop van mijn studie écht een droombaan voor me ga zien die realistisch is. Al mag ik er natuurlijk best naar blijven streven.

Van wat in de afgelopen week heb je het meeste spijt?
Spijt dat ik een trolley meenam naar het vliegtuig in plaats van een rugtas? Ja, daar heb ik wel spijt van. Die 3 centimeter te hoge koffer was een fout van 60 euro..

Wat is het laatste cadeautje dat je hebt gekregen?
Oeeeh lastig! Toen ik was geslaagd kreeg ik veel lieve kaarten en ook wat cadeautjes, maar ik zou niet meer weten wat de laatste was? Ik denk douchegel van Rituals en een fles champagne, van de ouders van een vriendin die ook geslaagd was.

Ben je liever blind of doof?
Doof. Ik zou het zo erg vinden om niet meer te kunnen zien. Je weet niet hoe je er zelf uitziet (dat lijkt me nog het ergste, dat je er op moet vertrouwen dat je moeder je haar wel even leuk doet) en je kunt gewoon geen beeld vormen van de wereld. Doof zijn lijkt me ook verschrikkelijk, maar naar mijn idee kun je dan nog veel meer ‘normale’ dingen doen.

Verlies je liever een arm of een been?
Een been denk ik. Ik doe meer waar echt moeite voor nodig is met mijn armen, dan met mijn benen. Bovendien kun je met een beenprothese volgens mij nog beter functioneren en een lange broek en dichte schoenen bedekken genoeg. Een armprothese zal je altijd zien, dat lijkt me heel vervelend.

Wat was je eerste baantje?
Dat was vakkenvullen bij de Albert Heijn, waar ik mee begon toen ik 15 was. Ik werk nu nog steeds bij de AH, maar dan op de deli- en kaasafdeling.

diploma uitreiking

Op welke prestatie ben je het meest trots?
Op het behalen van mijn vwo-diploma! (!!!!) Daar ben ik nog steeds zó blij mee. En ik ben ook trots op mezelf dat het me 6 jaar lang is gelukt om goed te presteren. De laatste twee weken, de centrale examens, heb ik dan wel helemaal verpest maar dat ik tóch mijn diploma in een keer heb gehaald maakt me misschien nog wel trotser.

Wat is iets raars aan jou?
Ik val nog steeds bijna iedere avond in slaap met een ASMR-filmpje. Is dat raar? Best wel hè?

Douche je ‘s ochtends of ‘s avonds?
Ik douche ‘s avonds. Daarna lekker schoon mijn bedje in.

Waar zou je graag beter in willen worden?
Dansen! Vooral tijdens het uitgaan lijkt het me leuk als ik echt zo'n goede danser ben, haha. Ik kan best dansen en ik heb ritmegevoel, maar het mag wel losser.

IMG_0679

Wie heb je als laatste gebeld of ge-sms't?
Mijn moeder, om te vragen of ik benzine 95 blablabla moest tanken of benzine 95 normaal. Stond ik daar bij het tankstation.

Ben je liever lang en dik of klein en goedgebouwd?
Klein en goedgebouwd. Zonder twijfel, echt. Ik ben 1.63 en ik vind het heerlijk om klein te zijn. Raar om te zeggen misschien, maar ik vind het iets charmants hebben om als vrouw klein te zijn. Ik vind het fijn dat ik overal tussendoor kan, dat ik in gezelschappen de kleinste ben en dat ik hakken kan dragen zonder op mijn lengte te letten. Ik vind het heerlijk dat jongens altijd een stuk langer zijn, en dan met name mijn eigen vriend die een kop groter is. Ik vind dat écht fijn. En goedgebouwd zijn is dan natuurlijk heel mooi meegenomen.

Welke film heb je het meest gekeken?
Alles Is Liefde, haha. Dat is een film die ik en mijn vriendinnen zeker elk jaar weer een keer kijken. Toen we vorig jaar een buitenlands meisje in de klas hadden, móesten we deze film aan haar laten zien. En bij de derde date móest ik deze romantische film aanzetten.

Wat is het slechtste aan jouw geslacht?
Heb je even? Ongesteldheid, een kind moeten baren, altijd drama. Vooral dat laatste, meisjes kunnen soms zo’n enorm punt van iets maken. Jongens lossen dingen veel losser op. Lijkt me heel fijn.

IMG_0020

Naar wat voor soort muziek luister je het liefst?
Ik luister echt naar álles. Ik heb geen favoriete stijl.

Welke website bezoek je het vaakst?
Facebook. Ook al heb ik dat als app natuurlijk. Facebook bekijk ik stiekem toch wel 4/5 keer per dag.

Wat is je grootste ergernis aan huisdieren?
Wij hebben thuis twee cavia’s en ik vind het zo’n rotklus om die kooi te verschonen. Het is vies en kost tijd en moeite.

Zonder wat kun je niet leven?
Zonder haarborstel. Mijn haar zit zo vaak in de knoop, het moet echt een paar keer per dag geborsteld worden. Ik kan me ook heel erg irriteren aan klitten, dus ik heb altijd een kam bij me in mijn portemonnee.

Heb je broers of zussen?
Ja! Ik heb twee broertjes. De een is 14 en de ander 16.

Wat zijn dingen die je beter niet op een begrafenis kunt zeggen?
Uhhh, dit is een rare vraag. Misschien is het beter als je niet zegt dat het nu lekker rustig is, ofzo? Of dat je een keer bent vreemdgegaan, bij de begrafenis van je man.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten