zondag 17 augustus 2014

Reisverslag: Zomerkamp in Overloon

kampcollage1
Reisverslag? Reizen is misschien niet een heel gepast woord voor twee weken kamperen in Brabant, maar jullie snappen het idee: ik was op vakantie en ga jullie laten zien wat ik die twee weken in het bos heb uitgevoerd!

Zoals ik al eerder vertelde, ging ik dit jaar voor de laatste keer mee op scoutingkamp. Na je 18e ben je te oud om mee te gaan, maar je kunt dan nog wel begeleiding worden. Hoewel ik het weer heel erg naar mijn zin heb gehad, weet ik dat het voor mij, na 14 jaar, wel genoeg is geweest. Wil je iets meer weten over het op kamp gaan met scouting? Klik dan HIER. Dit keer hou ik het bij foto’s en vertel ik kort over de dingen die we hebben gedaan.

Diva, zo heet mijn auto tegenwoordig, ging mee op kamp. Ik heb voor het eerst helemaal zelf op de snelweg gereden en het ging allemaal goed! We zijn ook nog een paar middagjes gaan shoppen in Venray en Venlo en ik ben héél goed geslaagd. Daar komt later nog een apart artikel over. Verder hebben we vooral lekker rustig in het bos gechilld.

kampcollage2

Zoals ieder jaar, hebben we ook dit keer weer 2 dagen gelift en een slaapplek gezocht. In Helmond konden we overnachten in de lunchroom Brownies & Downies. Vraag me niet hoe, maar met scoutinguniform krijg je echt héél veel voor elkaar. De eigenaren waren heel aardig en in ruil voor een slaapplek, hebben we een ochtendje geholpen in het restaurant. De downies die er werkten vonden het zo leuk dat wij er waren, heel lief! Die avond zijn Maudy, Marissa en ik naar The Fault In Our Stars geweest en dat was natuurlijk janken. Ik had het boek niet gelezen en wist ook niet wat ik moet verwachten, maar het is echt een onwijs mooie film.

Ieder jaar is er ook standaard een dagje uit, zoals naar een pretpark. Dit jaar gingen we een ochtendje klimmen op een parcours hoog in de bomen. Ik had het al vaker gedaan maar het blijft eng!

kampcollage3

De avonden waren telkens heel gezellig aan het kampvuur of bij kaarslicht. Zoals echte meisjes hebben we diepe gesprekken gevoerd aan de keukentafel, maar we hebben ook een keer midden in de nacht in een meer gezwommen en we zijn een avond uit geweest in Venray. Ik heb hier lekker een avondje gedanst, het was leuker dan verwacht! Net als de bonte avond, daar heb ik het ook heel erg naar mijn zin gehad met foute hits.

Veel tijd om bij te tanken na dit kamp, was er niet. Een dag later zat ik alweer in het vliegtuig op weg naar Polen. Daarover vertel ik later natuurlijk meer!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten