zaterdag 23 augustus 2014

Mijn zomer door een wegwerpcamera

IMG_2461

Voor deze zomer had ik een superleuk plan bedacht: ik koop een wegwerpcamera, leg mijn leuke reisjes vast, laat ze voor een paar euro ontwikkelen en hang ze op een lege plek in mijn kamer zodat ik me blijf herinneren aan leuke momenten. Zo gezegd, zo gedaan. Voor nog geen 6 euro kocht ik er eentje bij de HEMA, en ik ben zo blij met het resultaat! Over ontwikkelde foto’s hangt zo’n leuk ouderwets sfeertje, alsof ze uit je fotoboeken van vroeger komen.

IMG_2484

In totaal heb ik 27 foto’s gemaakt in Istanbul, Bodrum, Kos, Overloon en Wroclaw en het leuke van deze camera is dat je goed moet nadenken over de belichting en setting, anders is het zonde van de foto. Ik kreeg uiteindelijk geen 27 foto’s terug, wat volgens mij betekent dat er een paar mislukt zijn en dus helemaal zwart. Alsnog zaten er een paar foto’s bij waar ik wel iets anders bij in gedachte had. Een foto vanuit het vliegtuigraampje bijvoorbeeld; het uitzicht was zo mooi maar daar zie je op de foto dus niets van terug, haha.

IMG_2488

Voordat ik alle foto’s ophing, heb ik van elke foto apart een foto gemaakt. Zo moet dat maar, bij gebrek aan een scanner. Digitale foto’s zijn stiekem natuurlijk net iets handiger. Achter mijn bed heb ik een klein stukje muur waar ik om de paar maanden iets nieuws voor verzin, en nu hangen deze foto’s er dus. Het is zo leuk om naar te kijken! Het geeft een goed beeld van de leuke reisjes die ik heb gemaakt deze zomer en bij iedere foto heb ik een verhaal te vertellen. Ik denk dat ik volgende zomer weer zo’n wegwerpcamera overal mee naartoe neem!

IMG_2430IMG_2434IMG_2438IMG_2450

Geen opmerkingen :

Een reactie posten