zondag 13 juli 2014

Einde van een hoofdstuk: Graduated

diploma uitreiking

Eind juni zette ik met bibberende handen een handtekening onder mijn diploma: de laatste punt achter het hoofdstuk ‘middelbare school’. Het voelt nog steeds zo onwerkelijk. Zes jaar geleden kwam ik als brugger met beugel en McDonalds-wenkbrauwen ‘de grote school’ binnen en ik kan wel zeggen dat ik een enorme transformatie heb ondergaan. Niet alleen heb ik nu dus rechte tanden en een pincet, ik ben ook mentaal een heel ander persoon. Dit komt zeker voor een groot deel door de fijne school waar ik al die jaren heb doorgebracht. De lesmethode lag me goed, de leerlingen waren heel tolerant, de leraren stonden heel dichtbij en over het algemeen ging alles gewoon lekker losjes (ik bedoel: met leraren dronken worden tijdens het kerstgala, waar kan dat nou?) Ik heb het er echt ontzettend naar mijn zin gehad!

uitreiking2

De avond van de diploma uitreiking was heel mooi. Alle geslaagden kwamen in een rij van een grote trap tijdens het liedje The Final Countdown (tudutudu) en ik hoorde achteraf dat mijn moeder het hier al niet drooghield. Lieve mensen, dat zegt best veel. Het was echt een hele mooie opening. Hierna werd iedere leerling toegesproken door een leraar die iets leuks over ze wist te vertellen en vervolgens moest je je diploma ondertekenen terwijl honderden ogen je aanstaarden. Mijn mentor, een schat van een vrouw, vertelde het publiek over de telefoonscène die ik hield toen ik hoorde dat ik geslaagd was (huilen, huilen, huilen). Daar kon ik er gelukkig hard om lachen, haha.

Na dit officiële deel was er nog een kleine borrel, iedereen kreeg een jaarboek en ik kreeg nog meer leuke cadeautjes. Niet om bescheiden te doen, maar ik had er niet bij stil gestaan dat je bij het behalen van je diploma cadeautjes krijgt, zoals je dat bij je verjaardag wel weet zeg maar. Van mijn vriend kreeg ik heel lief een grote bos rozen en een pakketje van The Body Shop, van zijn ouders een cadeaubon, van de mentor kreeg iedereen een geluksmuntje en buddha en van de ouders van vriendinnen en van familie had ik ook al eerder lieve kaarten en cadeautjes gekregen, echt heel leuk!

Er zijn tijdens deze avond ook heel veel mooie foto’s gemaakt, maar ik heb ze nog niet allemaal binnen. Die houden jullie dus nog van me tegoed! Zijn er van jullie ook die net geslaagd zijn? Was jullie uitreiking ook zo’n mooie afsluiter?

Geen opmerkingen :

Een reactie posten