vrijdag 20 juni 2014

Mijn zomervakantieplannen

IMG_2390

Dit jaar heb ik het zo mogelijk nóg beter gefixt dan de jaren hiervoor. In deze heerlijke zomervakantie, die voor mij maar liefst 3 maanden duurt, ga ik heel wat leuke plekjes bezoeken! Met vriendinnen, mijn vriend, vreemden en nog meer vriendinnen vul ik mijn zomer dit jaar tot aan het randje. Klik op ‘meer lezen’ om te zien waar ik vakantie ga vieren.

Met 3 vriendinnen stap ik volgende week donderdag het vliegtuig in richting Istanbul. We verblijven hier 3 nachten in een hostel dichtbij het centrum van de stad. Hier gaan we genieten van de mooie cultuur en de drukte en natuurlijk gaan we hier vast nog wat winkelen.
Onze volgende bestemming is Bodrum, een badplaats meer in het zuiden van Turkije. We hebben het vervoer hiernaartoe nog niet geregeld, maar het schijnt dat er veel rechtstreekse bussen gaan tussen deze twee steden. In Bodrum blijven we 4 nachten om lekker te zonnen, op terrasjes te hangen en uit te gaan. Ons hostel ligt dichtbij alle uitgaansgelegenheden en de rest van het centrum.
Ook wilden we heel graag naar Griekenland, en waarom ook niet? Tussen Bodrum en Kos gaat een boot; binnen een uurtje ben je op het eiland Kos. Hier blijven we nog 6 nachten om lekker cocktails te drinken, nog meer te zonnen, nog meer uit te gaan en vooral lekker uit te rusten. We hebben een leuke appartementje, iets buiten het centrum. We zijn van plan fietsen te huren zodat we het hele eiland kunnen verkennen. 
Na twee weken hebben we hopelijk alles kunnen doen wat we wilden (cultuur, uitgaan en ontspannen), en dan stappen we weer op het vliegtuig terug naar Nederland.

Als ik dan een weekje thuis ben geweest, ga ik voor twee weken op kamp met scouting, in Limburg. Ik heb hier al eerder over geschreven. Hoewel ik merk dat ik het zat begin te worden, ga ik nog wel mee. Dit jaar ben ik namelijk oudste, dus ik ga mee voor de allerlaatste keer.

Na één nachtje in mijn eigen bed, vlieg ik met mijn vriend naar Polen. Via verassingstickets.nl kochten we tickets voor 3 nachten en 4 dagen in een Europese stad. De vlucht en hotel worden voor je geregeld, maar de stad kun je dus niet zelf kiezen. Het leek ons leuk om gewoon op de gok ergens heen te gaan! Een week na het boeken kregen we de bestemming: Wroclaw. In eerste instantie moest ik hard lachen toen ik dit hoorde (Wat moet ik hier van denken?) maar na een beetje research blijkt het een bruisende, grote stad te zijn met veel jongeren en veel bekende uitgaansgelegenheden. Ik ben heel benieuwd!

Vervolgens ga ik me thuis een weekje vermaken en halverwege augustus is de UITweek in Utrecht. Dit is een introductieweek voor alle eerstejaarsstudenten in Utrecht, met feestjes, workshops, etentjes etc. Ik weet nog niet zeker of ik hier aan mee ga doen, want ik moet ook nog een beetje aan mijn portemonnee denken. Ongeveer anderhalve week later is ook nog het introductiekamp met alle eerstejaars van de studie die ik ga volgen (dat is trouwens Communicatie- en Informatiewetenschappen, vertel ik later meer over!), en daar ga ik nog nét iets liever heen denk ik. Hoe ik de laatste weken van augustus volplan weet ik dus nog niet precies, maar het wordt hoe dan ook een leuke zomer!

Wat zijn jullie plannen voor deze zomer?

Geen opmerkingen :

Een reactie posten