woensdag 4 juni 2014

Creatief – Knijpers als tickethouders

IMG_2354

Ik ben heel makkelijk met spullen weggooien. Als ik mijn kamer opruim, ruim ik hem ook écht op omdat ik simpelweg niet veel waarde hecht aan spullen. Ik heb overigens wel een zwakte: waar anderen vaak herinneringen bewaren door middel van souvenirtjes, doe ik dat met kaartjes en tickets. Zolang ik ze allemaal op één plek bewaar, is het een leuk geheel en blijft de rest van mijn kamer gewoon netjes zonder prulletjes. 

IMG_2335
IMG_2339

Om alles weer een beetje te ordenen, besloot ik een nieuwe, speciale muur te maken voor al deze kaartjes. Ik kocht bij de Hema 36 houten knijpers voor €1,10 en om ze een beetje op te fleuren, lakte ik van iedere knijper het bovenste stukje in een leuke kleur. Dit deed ik met nagellak, en bij een paar met wat glitters extra. Alle knijpers heb ik goed laten  drogen en op de deur geplakt met contactlijm. Deze kun je het beste eerst even een paar minuten laten opdrogen op de knijper, in plaats van ze meteen op de deur plakken.

Je kunt de knijpers allemaal kriskras en scheef opplakken, maar je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om ze netjes op rij te hangen. Dit had ik misschien beter kunnen doen, want met al die drukke kaartjes is het net té, naar mijn idee. Ik ga dus nog even verder knutselen! In ieder geval is dit een hele makkelijke en leuke manier om tickets, etiketten, uitnodigingen, noem het maar op, op te hangen.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten