woensdag 28 mei 2014

Koken - Blondie brownie met frambozen

blondienl

De vrije tijd die ik nu ineens in overvloed heb, zorgt er voor dat ik dingen ga doen waar ik normaal geen tijd voor denk te hebben. Een taart bakken bijvoorbeeld! Op beautylab deelde Nena haar recept van een brownie met witte chocolade en frambozen. Bij het idee alleen al begon ik te kwijlen en hij was inderdaad heel erg lekker. Machtig, maar véél te lekker om het bij één stukje te houden.

IMG_2290

♥ 4 eieren
♥ 150 gram kristalsuiker
♥ 225 gram witte chocolade
♥ 200 gram boter
♥ 130 gram bloem
♥ 3 snufjes zout
♥ 200 gram frambozen
♥ een handvol stukjes walnoten, fijngehakt

Meng de eieren met de suiker en smelt de boter in een apart pannetje totdat het helemaal vloeibaar is. Breek de chocolade in stukjes en smelt dit in de boter tot het goed gemixt is, dit kan even duren. Roer nu het mengsel van de eieren en suiker door die van de boter en chocolade en voeg hier de bloem aan toe. Goed roeren, en nog een paar snufjes zout toevoegen.

IMG_2292

Doe het mengsel in een ingevette bakvorm en strooi de frambozen en walnoten eroverheen. Zet dit ongeveer 3 kwartier tot een uurtje in de oven op 175ºC. Ik heb mijn blondie er na 3 kwartier uitgehaald, toen ik er inprikte met een stokje en deze schoon bleef. Bovendien wilde ik een beetje een ‘kleffe’ cake, waarvoor ik hem er misschien zelfs 5 minuten eerder uit had kunnen halen. Laat de taart vervolgens even afkoelen, snijd hem in stukjes en deel uit. Door de hoeveelheid boter en suiker die ik er in heb zien gaan, besloot ik hem toch maar niet helemaal alleen op te eten.. ;)

IMG_2295

Geen opmerkingen :

Een reactie posten