dinsdag 9 april 2013

LIEBSTER AWARD

liebsteraward
Wauw, deze award gaat écht al jaren rond hè? Een paar weken geleden werd ik door Lonneke en Frederike genomineerd en dat vind ik natuurlijk heel leuk! Het is een flinke vragenlijst, en onderaan vind je het (kleine) lijstje met de blogs die ik nomineer voor de Liebster Award. Klik op ‘meer lezen’ voor mijn antwoorden!

Elf feitjes over mij:
1 –
op oorbellen en af en toe een armbandje na, draag ik nooit sieraden.
2 – ik drink graag zoete witte wijn.
3 – ik heb een tijdje gitaar gespeeld.
4 – ik zie er waarschijnlijk niet zo uit, maar ik vind hardstylemuziek echt heerlijk.
5 – ik heb veel mensenkennis.
6 – er zijn vaak weekenden waarin ik twee avonden naar de kroeg ga.
7 – ik ben al 12 jaar lid van de scouting.
8 – in groep acht had ik bij de citotoets 550.
9 – ik ben verwend (maar ik werk ook wel).
10 – ik ben fangirl geweest bij Only Seven Left.
11 – vroeger las ik minstens elke week een boek. Nu maximaal één per jaar.

Lonneke
1. Waar krijg je de kriebels van?
In positieve of negatieve zin? Ik kan de kriebels krijgen van knappe jongens en mooie muziek, maar andersom ook van grote, dikke spinnen, haaien met hun bek open en in het donker langs bosjes fietsen.
2. Heb je een rare gewoonte?
Haha, zoveel! Het grootste ‘probleem’ is, als ik mijn vriendinnen moet geloven, het feit dat ik gewoon veel te eerlijk en open ben over kwaaltjes en rare gewoontes. Dan lijkt het al snel alsof ik heel raar ben, maar ik zég het en anderen ontkennen het. Maar goed; ik drink nooit het laatste beetje cola uit de fles.
3. Wie of wat inspireert jou?
Als ik een goed humeur heb kan alles me wel inspireren.
4. Rokje of broek?
Broek! Ik draag gemiddeld 1x per jaar een rokje ;)
5. Wat staat er op je wishlist?
De 50mm f1.8 Canon lens en een fotografisch geheugen!
6. Wie zou je het liefste zijn: superman, badman of spiderman?
Stripfiguren interesseren me echt totaal niet, en ik weet het verschil eigenlijk ook niet echt. Spiderman valt in ieder geval af want ik haat spinnen. Ik denk dat ik voor badman ga, die klinkt nog enigszins interessant.
7. Wat is je lievelings quote?
’Never regret anything, because at that one moment it was exactly what you wanted.’ ‘Gewoon doen.’
8. Wat bevat je droomhuis?
Een douche met afdroog-functie, een groot bed, een kraan met kokend water en een koelkast met ijsblokjesmachine.
9. Ben je pessimistisch of optimistisch?
Optimistisch. Heeft wat jaren geduurd maar is nu gelukkig wel echt zo.
10. Zou je ooit van je leven een insect eten?
Ja hoor, ik sta wel open voor het proeven van vreemd eten. Gebakken sprinkhanen schijnen trouwens nog heel lekker te zijn ook.
11. Hoe zou je heten als je een jongen was?
Joren. Hoewel ‘Beau’ eigenlijk een jongensnaam is, zou ik zo niet heten als ik een jongen was!

Frederike
1. Hoe ben je op het idee gekomen een blog te beginnen?
In de eerste (2008/2009) vond ik nagellak al heel interessant, en toen ik bij toeval een nail-artfilmpje tegenkwam op youtube (begin 2010) ging er voor mij echt een hele wereld open. Via youtube kwam ik terecht op blogs en omdat ik mijn hele leven al met lettertjes en verhaaltjes in de weer ben, was een blog geen hele rare wending. Ik heb heel wat blogs gehad, met af en toe wat pauzes. In 2011 heb ik een jaar lang een blog bijgehouden voor mijn Project365 en IkbenBeau heb ik aangemaakt na het ontdekken van lifestyleblogs, begin 2012. Ik wist meteen dat dát was wat ik al die jaren al wilde!
2. Wat doe je altijd meteen als je thuis komt?
Mijn zware tas ergens neergooien en water opzetten voor thee. Als ik in mijn kamer kom gaat vrijwel meteen m’n laptop aan en start ik iTunes op.
3. Wat vind je mooi aan jezelf?
Mijn wimpers, borsten en kleine oren (voor zover oren mooi kunnen zijn).
4. Wat wil je in je leven bereiken/doen?
Dat weet ik nog niet precies. Ik wil iets doen met lettertjes en veel fantasie. De niet-economische kant van de reclamewereld lijkt me wel wat. Daarnaast wil ik heel graag wat meer van de wereld zien, mijn lieve vriendinnen houden en nieuwe maken en heel, héél gelukkig worden! Moet lukken.
5. Wat zijn jou interesses?
Letters, fantasie, fotografie, nagellak, lekkere muziek en uitgaan.
6. Wat is je favoriete snack?
Witte chocolade en berenchips. Als gezonde snack eet ik graag worteltjes.
7. In welke winkel shop je het liefst?
Lekker simpel in de H&M. Drie vierde van mijn kleding komt daar vandaan, en de rest komt van de New Yorker, Vero Moda en Only.
8. Wat is je favoriete nagellak kleur?
Blauw en groen en alles daartussenin.
9. Wat is jou favoriete maand en waarom?
Mei of Juni. Het lekkerste weer, veel vrije dagen en gezelligheid! Al moet ik zeggen dat iedere maand wel zijn leuke kanten heeft hoor. April heeft Koninginnedag, juli en augustus hebben de zomervakantie (dus reizen en kamp!), december heeft oudjaarsavond, Januari nieuwjaarsnacht etc. 
10. Hoe lang doe jij er 's ochtends over om je klaar te maken (make-up, haar, kleren etc.)
Haha, hou je vast: ik moet om kwart over 8 op school zijn, mijn wekker gaat om kwart voor 7, ik ga er om half acht uit en moet om 8 uur op de fiets zitten… Behalve de weken voor de vakantie ga ik er meestal wel iets eerder uit hoor, maar ik doe het eigenlijk altijd heel snel.
11. Als je een minuut ergens gratis zou mogen shoppen, welke winkel zou je dan kiezen en wat zou je dan meteen meenemen?
De H&M niet, want daar heb ik alles al. Ik denk dat ik flink los zou gaan bij de Pull & Bear of Douglas (lekkere crèmes en luchtjes).

En nu zou ik 11 mensen moeten nomineren. Ik volg alleen geen 11 echt kleine blogs die nog nooit genomineerd zijn! Ik ga vals spelen en ik nomineer er vier!
1 – Vera 
2 – Lisa
3 – Leoni
4 – Aniek 

Mijn vragen aan de genomineerden zijn:
1 – Wat spaar je, of spaarde je vroeger?
2 – Wat was je lievelingsprogramma als kind?
3 – Welk liedje in je iTunes (of Spotify etc.) vind je eigenlijk bloedirritant, maar laat je om de een of andere reden toch staan?
4 – Wat vind je de lekkerste theesmaak?
5 – Heb je piercings of tatoeages? Zou je het (of nog meer) willen?
6 – Wat is je slechtste eigenschap?
7 – Wat is je lievelingssprookje?
8 – Met welke kleur zou je jezelf omschrijven?
9 – Waar schaam je je voor, of waar zou je je eigenlijk voor ‘moeten’ schamen?
10 – Welk eten krijg je echt niet weg?
11 – Voor welk vak sta je er het beste voor op school?

Geen opmerkingen :

Een reactie posten