zondag 13 januari 2013

SPINAZIESALADE

IMG_2140
Met een lekkere salade kun je me altijd blij maken, en mijn moeder maakt ze dan ook vaak ;) De lekkerste salades zijn vaak ook heel makkelijk om te maken, en vandaag wil ik jullie een favoriet van me laten zien. Klik op ‘meer lezen’!

Wat heb je nodig?
- wilde spinazie (gewoon als bladeren dus)
- gerookte kip
- fétakaas
- pitten (bijvoorbeeld pijnboompitjes)
- balsamicoazijn
- kappertjes
- augurk
- paprika
- tomaat
- peper
- zout
- eventueel gekookte macaroni

Was de spinazie en doe het in een grote schaal. Snijd de gerookte kip, fétakaas, augurk, paprika en tomaat in plakjes of reepjes. Bak de pitjes (hoeft niet, maar dat geeft het wat meer smaak) tot ze een beetje bruin zijn en laat ze even afkoelen. Meng vervolgens alle gesneden ingrediënten door de spinazie en voeg er de kappertjes en pitjes aan toe. Vervolgens doe je er een paar scheuten balsamicoazijn overheen en voeg je nog een klein beetje peper en zout toe. Tenslotte kun je er nog voor kiezen om het als een maaltijd te eten door er warme of koude macaroni aan toe te voegen. Dit kun je ook weglaten. Dan is het minder vullend. Zoals ik al zei is het dus héél makkelijk, maar superlekker!
Denk je trouwens dat je dit niet lekker gaat vinden door de spinazie; het valt heel erg mee. Ik hou ook niet zo van spinazie (als ik het bij aardappels eet), maar door deze salade is het juist lekker (en gezond)!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten