zaterdag 5 januari 2013

MIJN FAVORIETE GRAMMATICAOVERTREDINGEN

whatever
Soms twijfel ik tijdens het schrijven van een artikel heel erg over de spelling van een woord. Ik zit in 5VWO dus ik zou ondertussen wel moeten weten hoe het ongeveer moet, zou je denken. Tijdens het schrijven zijn het vaak alleen de d-tjes en t-tjes waardoor ik in de war raak, maar als ik praat maak ik af en toe toch domme fouten, gewoon uit gewenning..
1 – zo een is zo’n (Ik heb zo een honger. Dat zeg je toch niet? Ik vraag me echt af hoe het hoort.)
2 – liggen is leggen (Voor deze fout kan ik mijn ouders volledig aansprakelijk stellen. Ik weet heus wel hoe het moet maar ik heb het gewoon zo aangeleerd. Dan ga je toch op de bank leggen?)
3 – duwen is douwen (Zelfde verhaal als bij 2, ook zo’n dorpstaalfoutje. Gewoon hard douwen.)
4 – even is ff (ff wachten!!, even klinkt zo netjes, haha)
5 – een winkel in het dorp is een winkel op dorp (Ik werd er nog niet zo lang geleden op gewezen dat dit dus geen goed Nederlands is, wist ik niet.)
6 – beter dan ik is beter dan mij (Ja, dit zijn van die domme fouten. Ondertussen lukt het me wel om het goed te zeggen, maar dat heeft ff even geduurd!)
7 – kan is ken (Ja, dat ken ook. Oooh wat erg dit, deze fout maak ik alleen maar thuis of na 2 weken scoutingkamp!)
8 – kan niet is kannie (Dat kannie!)

1 opmerking :

  1. Haha, leuk om te lezen. Zelf heb ik ook wel eens van die dingen, maar dan meer spelfoutjes. Ik schreef laatst kerstaartjes en schreeftoen een keer doodleuk gellukig. Pas toen ik het zag staan dacht ik oeps haha. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen