zondag 16 december 2012

SLAPEN ASAP

sleeping
Slapen: een hobby, een passie en een van mijn talenten. Met in slaap komen heb ik nooit veel moeite gehad, en met in slaap blijven al helemaal niet. Ik slaap gerust door een onweersbui heen (en ik heb een zolderkamer..) en mijn wekker staat hard! In uitslapen ben ik ook heel goed, maar dat kan helaas alleen op zondag. Doordeweeks pak ik het liefst zo veel mogelijk uurtjes slaap mee, en ik vind het verschrikkelijk als ik vroeg in bed lig, maar niet in slaap kom. Ik heb dan twee manieren die er altijd voor zorgen dat ik, ja echt waar, binnen 10 minuten ver weg ben. Vriendinnen lachen me er om uit dat ik nu standaard in slaap val met mijn mobiel naast me, maar ze hebben het vast nog nooit geprobeerd. Gegarandeerd succes.
Een tijdje geleden vond ik de ‘Sound Massage’-app. Met deze app (€3,95, maar ik heb hem gratis gedownload met App van de Dag) kun je naar meer dan 50 ontspannende geluiden luisteren waardoor je ook bijna in een soort trans raakt en binnen no time in slaap valt. Ik weet het, ik klink nu waarschijnlijk net een spiritueel oud wijf, maar het werkt. Het geluidje ‘Under the umbrella’ is mijn favoriet. Bij dit geluidje is het net alsof ik op kamp ben en in het bos in een tentje lig terwijl het regent. Ook vind ik ‘Campfire’ heel lekker om naar te luisteren! Het enige nadeel bij dit geluid is het ontbreken van de stemmen en gezelligheid die natuurlijk bij een kampvuur horen.
IMG_1707[1]IMG_1708[1]
Op beautygloss heb ik een paar maanden geleden een artikel gelezen over massagefilmpjes kijken om in slaap te komen. Het klinkt een beetje vreemd, maar ook dit werkt wel écht. Youtube staat vol met massagefilmpjes; genoeg materiaal om de rest van je leven lekker in slaap te vallen. Ik zoek meestal naar ‘hair massage’ of ‘chair massage’. Op diezelfde site is ook al eens verteld over hypnosefilmpjes kijken om in slaap te vallen, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd..

Geen opmerkingen :

Een reactie posten