zaterdag 1 december 2012

FILMRECENSIE: ALLES IS FAMILIE

Als er één film is die ik vaak heb gezien, is het wel Alles Is Liefde. Ondertussen kunnen mijn vriendinnen en ik elk dialoog meepraten (Valerio: Niet huilen. Wendy: Ik huil niet. Valerio: Wellll.) en toen we hoorden dat er een tweede deel aankwam wisten we meteen dat we erheen zouden gaan! Vorige week donderdag hadden we een vrije dag en zijn we gezellig naar Delft geweest om een beetje te shoppen, lekker te eten en om Alles Is Familie te bekijken! Omdat we het eerste deel zo leuk vonden, vreesden we wel een beetje dat het dit keer tegen zou vallen, maar niets is minder waar!

Alles Is Familie gaat niet over dezelfde personen en verhaallijnen als Alles Is Liefde. Ook Sinterklaas is ver te zoeken. Er zijn wel veel acteurs die ook in het eerste deel hebben gespeeld, maar dan in een heel andere rol. Het verhaal gaat over Winnie en Rutmer, een stel dat graag kinderen wil maar Rutmer blijkt onvruchtbaar. Ze bespreken alle mogelijke andere opties, en Winnie heeft een betrouwbare zaaddonor op het oog. Rutmer vertrouwt het niet en vervangt het zaad stiekem met dat van zijn broer, zodat het kind toch nog iets van hem heeft. Zonder dat Winnie hiervan weet wordt ze langzaam verliefd op Charly, de broer van Rutmer en dus de vader van haar kind. Andere verhaallijnen hieromheen zijn bijvoorbeeld die van Dick, de loser zwager van Rutmer en Charly die nog steeds niet over de dood van zijn vrouw heen is, maar opnieuw verliefd wordt. Ook hun ouders hebben relatieproblemen die op een creatieve manier worden opgelost.

Ik vond vooral het einde van de film geweldig! Het begin was naar mijn idee te inhoudsloos en langdradig. Dat waar het om ging bleef iets te oppervlakkig. Gelukkig heeft de tweede helft het he-le-maal goed gemaakt, want ineens kwamen alle geheimen uit, ging alles mis, kwam alles goed en werd iedereen weer gelukkig. Wat ik ook heel erg leuk vond waren de uitspraken die terugblikten op Alles Is Liefde. Zo gaat het op een gegeven moment over een auto die niet van bruggen af in kanalen kan worden gegooid. Als je Alles Is Liefde hebt gezien, leg je de link meteen, haha. Dit is zeker weer zo’n film die ik nog váák ga zien!

Geen opmerkingen :