zondag 21 oktober 2012

WALKING DOWN THE STREET WITH MY ____ ON MY FEET

schoenen 013

Sorry voor het gebruiken van die verschrikkelijk lelijke flits, maar op de plek waar deze schoenen staan is er geen goed licht!

Ik hou heel erg van gympen. Ik draag ze dan ook héél vaak en heb dus een mooie collectie opgebouwd. Eigenlijk draag ik sinds een jaar/half jaar ook pas laarsjes, dus dat zijn er niet zo veel. Als je het leuk vind om wat meer te lezen over mijn schoenen en the story behind, kun je hieronder op ‘meer lezen’ klikken!

Bovenste rij:
Bruine enkellaarsjes met studs –
nog redelijk nieuw en netjes. Ik draag ze best vaak.
Grijze, afzakkende enkelaarsjes – ik heb ze al ruim 2,5 jaar maar ik draag ze nog steeds vaak! Zeker bij het uitgaan zijn ze heel fijn: niet te tuttig, wel netjes, maakt me iets langer, maar niet lomp lang en ik kan er gewoon op dansen! Dit waren mijn eerste echte schoenen met hakje, en je wilt niet weten hoe moeilijk ik het vond om op deze 4/5 centimeter te lopen.
Bruine enkellaarsjes – deze heb ik ongeveer een jaar en ik draag ze redelijk vaak. Al pak ik nu wel vaker de laarsjes mét hak. Toen ik deze schoenen kocht besloot ik dat ik weer wat ‘vrouwelijkere’ kleding moest dragen na 2 jaar geblokte blousejes en gympen (is deels gelukt).
Zandkleurige enkellaarsjes met sleehak – deze heb ik ongeveer een half jaar, ik draag ze steeds vaker en ze zitten redelijk lekker. Na een lange dag school wil ik ze alleen wel heel graag uitdoen omdat ze heel broeierig warm worden. Mijn moeder vind ze te hoog voor naar school.

Middelste rij:
Hoge All Stars met omaprintje –
heb ik al zo lang dat ik niet eens precies weet hóe lang. Ik draag ze nooit maar ik bewaar ze voor als ik ooit hele oude kleren aan moet doen, haha. Eigenlijk vind ik het gewoon heel moeilijk om ze weg te gooien, ook al zijn ze helemaal niet leuk.
Hoge gele All Stars – heb ik ongeveer 2,5 jaar en ruim een jaar heel veel gedragen. Daarna was ik van plan nieuwe te kopen en heb ik er handtekeningen van mijn grootste idolen (je mag 3x raden wie) op laten zetten. Heel slim, maar niet heus.
Donkerblauwe (ja, echt, ik kocht ze donkerblauw) lage All Stars – zoals je ziet he-le-maal kapot gedragen. Ze passen gewoon overal bij, dus ik draag ze ook nog steeds naar school, haha. Ik heb deze trouwens gekocht in de Top Shop in Londen!
Zwarte lage All Stars – deze heb ik pas één dag, maar ik weet nu al dat ik er heel blij mee ga zijn. Ze passen overal bij dus ze gaan de donkerblauwe vervangen!
Paarse lage All Stars – heb ik ongeveer 2 jaar en ze blijven leuk. Ik draag ze niet heel vaak omdat ik veel gekleurde broeken draag waar ze niet bij passen.
Crème Vans – deze heb ik ongeveer een half jaar. Ik heb er heel lang naar gezocht en ik ben er dan ook nog steeds blij mee. Ze passen overal bij, zeker nu ze wat ‘viezer’ zijn.
Rode Vans – beste aankoop ooit! Ik heb ze ruim 2 jaar en ik draag ze nog steeds héél vaak. Het geeft aan elke outfit wat extra kleur en Vans lopen gewoon heerlijk! Helaas heb ik er een scheur in gemaakt tijdens het werken dus ik ga even aan de slag met superlijm.

Onderste rij:
Zwarte sleehakken van riet –
deze heb ik ruim een half jaar (gekocht in de Primark in Cambridge, Engeland) en ik draag ze nauwelijks. Heel af en toe naar een feestje, maar ze zijn enorm hoog en ik vind ze daarom nooit draagbaar. Ik vind ze wel heel leuk!
Bruine/Roze/Oranje slippers – De bovenste kocht ik dit jaar in Spanje, de middelste zijn van de Hema, en de onderste kocht ik in Londen toen ik verschrikkelijk zere voeten had na uren lopen in de stad!
Blauwe schoentjes – ongeveer 2 jaar geleden gekocht in een periode waarin ik in alle kleuren een paar gympen wilde hebben. Ik heb ze niet heel vaak gedragen, maar ze zijn op zich best leuk.
Groene schoentjes – ongeveer 1,5 jaar geleden kocht in diezelfde periode en minder gedragen dan de blauwe ernaast.
Gele schoentjes – tegelijk gekocht met de groene en serieus nooit gedragen. Ze staan telkens nét niet leuk genoeg, en ik was ze eigenlijk ook een beetje vergeten.
Grijze schoentjes – ongeveer 2 jaar geleden gekocht en redelijk vaak gedragen. Ik heb de saaie witte veters eruit gehaald en er leuke bloemetjesveters ingedaan!
Grijze nep-All Stars – ook ongeveer 2 jaar geleden gekocht en vaak gedragen. Toch greep ik eerder naar mijn echte All Stars, en nu al helemaal.

Linksonder:
Adidas Gymschoenen –
ze zijn nauwelijks te zien, maar ze zijn ook niet zo heel charmant dus dat komt goed uit. Ik heb ze pas een maandje en als ik ze draag voelt het alsof ik betonblokken aan mijn voeten heb hangen (zo groot voelen ze). Ze lopen gelukkig wel heel lekker!

Hoopje rechtsonder:
Lotto Voetbalschoenen –
ik heb op voetbal gezeten, dus ik heb ook voetbalschoenen. Ik bewaar ze maar gewoon voor het geval dat.
Zwart/witte Nike gympen – een jaar of 4 geleden wilde ik ze héél graag hebben en toen ik ze eindelijk had droeg ik ze dan ook heel vaak. In die tijd waren ze helemaal hip, maar ik zou ze nu echt nooit meer kopen. Ik draag ze ook nóóit meer.
Zwarte hakken – ik schaam me voor deze schoenen, daarom staan ze niet duidelijk op de foto. In de 1e klas had ik hakken nodig voor het kerstgala en ik mocht niet te hoge van mijn moeder. Bovendien had ze geen zin om heel de stad af te gaan voor een paar schoenen, dus het eerste paar dat ik paste vond ik wel best. Dat ze een punt hadden, zwart lak waren, een lelijke band hadden en een truttig hakje van nauwelijks 4 centimeter hadden besefte ik blijkbaar nog niet. Spreekt voor zich dat ik ze nooit meer draag.

schoenen 027

Geen opmerkingen :

Een reactie posten