maandag 25 juni 2012

Filmrecensie #1 - Borat

Ik weet niet wat het is, maar ineens ben ik helemaal filmverslaafd! In iets meer dan een week tijd heb ik al vijf films weggekeken. De meeste heb ik in mijn eentje gezien, terwijl ik lekker mijn nagels zat te lakken of met een deken op bed. Het leek me leuk om jullie iets te vertellen over deze films, maar bereid je wel voor op een redelijk laaaag niveau. Ik hou heel erg van die commerciële Hollywoodfilms :) Ik post de filmrecensies allemaal in een apart artikel, zodat er gerichter gezocht kan worden en het wat overzichtelijker is.

Openen op youtube.

En we trappen af met de meest debiele van het rijtje: Borat. Nee, ik ben er niet zó erg aan toe dat ik deze in mijn eentje heb gekeken. Samen met twee vriendinnen heb ik heel hard gelachen om de naakte manmetschnor en zijn spekkige vriend. Het is echte pies/poep-humor dus deze film moet je wel kijken in een lacherige bui, haha. Er zit totaal geen diepgang in deze film dus het is puur voor het lachen. In grote lijnen gaat het over Borat, een in Amerika werkende verslaggever uit Kazachstan, die op slag verliefd is op Pamela Anderson wanneer hij haar op tv ziet. Hij gaat samen met zijn vriend Azamat naar California om Pamela ten huwelijk te vragen. Ze reizen met de bus en maken onderweg allemaal vreemde dingen mee, die meestal het gevolg zijn van de verschillen tussen de Amerikaanse en de Kazachstanse cultuur. De film bestaat uit allemaal kleine, grappige fragmentjes, en – hoewel het nergens echt vermeld staat – vermoeden wij dat veel van deze fragmenten ‘echt’ zijn, zonder acteurs. Ik geef deze film over het algemeen een 6. Tenzij je in een lacherige bui bent, want dan sluit deze film waarschijnlijk goed aan op je humeur en verdient hij minstens een 7.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten