dinsdag 3 april 2012

Day #08 - A moment


Een moment waar ik nog vaak aan terugdenk, is de álleroudste herinnering die ik heb. Ik probeer me heel vaak dingen van daarvoor te bedenken, in de hoop dat ik eigenlijk nog meer weet dan ik dacht, maar ik kom toch telkens tot de conclusie dat ik bij deze herinnering nog het jongste was.
Ik was ongeveer 3 jaar en 2 maanden oud en ik was samen met mijn ouders en broertje (toen net 1) op vakantie in Griekenland. Ik kan me nog vlagen van het zwembad daar herinneren, waar een felgekleurd plastic speelgoedhuis naast stond. Ook weet ik nog dat we over een groot plein liepen (of het dit plein op de foto was weet ik niet precies, maar dat was dezelfde vakantie), het was warm, en ik had een flesje sinas in mijn handen. Vaag detail : volgens mij was het de eerste keer dat ik een flesje sinas had, met prik, en dat vond ik toen best stoer volgens mij, ik wist ook niet dat ik er niet mee mocht schudden, haha. Dat deed ik dus wel, en toen ik hem vervolgens openmaakte nét achter de voordeur in het appartement, spoot ik alles onder de sinas. Er kwam toen een oud vrouwtje, de schoonmaakster, alles schoonmaken terwijl ze dingen zei als 'noooo nooo nooo, it's ok! no problem!'.
Het is heel raar dat ik het me eigenlijk nog zo goed kan herinneren, want ik was nog best wel jong! Op de een of andere manier kan ik me ook nog helemaal voor me halen hoe ik daar op dat plein liep en dat mijn hersens gewoon 'aan' gingen. Ik weet gewoon nog dat ik ineens dacht 'lekker weer, lekker warm!' en dingen als 'oh, leuk hier!'. Alsof ik me vanaf dat moment bewust werd van alles om me heen, en dat ik dingen ging beseffen. Heel apart!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten