woensdag 4 april 2012

Day #09 - Your beliefs


Alweer zo'n moeilijke, haha.
Qua geloof ben ik niet overtuigd. Ik ben gedoopt en heb mijn communie gedaan, maar vanaf toen mocht ik er zelf over nadenken en ben ik er eigenlijk helemaal van afgestapt. Mijn ouders zijn ook niet heel gelovig hoor, maar ze vonden het er tot die leeftijd 'gewoon bij horen' omdat zij zelf wel een beetje zo zijn opgevoed.
Mijn levensmotto vind ik zelf ook altijd een leuke : doe eens gek! Haha, een hele simpele, maar het is gewoon het antwoord op bijna alles. Daar ben ik van overtuigd. Geef je geld gewoon uit aan een keertje bioscoop, ga gewoon mee naar een feest, ga gewoon een ijsje halen, doe gewoon eens gek! Ik denk niet dat iedereen hier wat mee kan doen omdat ze niet zo goed met hun geld kunnen omgaan of hun werk kunnen plannen, maar ik kan het wel en ik merk dat het 'doe eens lekker gek' me goed doet!
Een andere overtuiging is 'doe elke dag iets wat je op andere dagen niet doet'. Ik heb ooit eens in een tijdschrift een artikel gelezen over dit onderwerp en het schijnt heel goed voor de ontwikkeling van je hersenen te zijn om elke dag iets te veranderen. Dit hoeven echt maar hele simpele dingen te zijn, zoals 'stap een keer met je andere been je bed uit', 'neem een keer de andere trap in de school','zet je wekker één minuutje later' of 'hou je glas eens met je linkerhand vast'. Ik denk er niet elke dag aan om echt iets te gaan doen, maar áls ik me bewust ben van dat ik op dat moment iets anders doe, dan denk ik wel telkens hieraan!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten