zaterdag 11 februari 2012

The Perfect Party

Als ik enorm veel vrienden, personeel, tijd en ongelofelijk veel geld zou hebben, zou ik het volgende feest geven.


Om te beginnen maak ik natuurlijk een lijst met alle genodigden. Aangezien ik al weet dat er genoeg plek is, hoef ik geen mensen te schrappen en zou ik iedereen kunnen uitnodigen. Op de gastenlijst staat de halve school, andere kennissen en vrienden, collega's en knappe bekende mensen (zo is heel One Direction natuurlijk uitgenodigd - Look-a-likes mogen ook komen). De uitnodiging geeft al aan wat voor feest het wordt. Stuur je een simpel zwart/wit mailtje, dan zullen mensen er niet teveel van verwachten. Maar als ik mensen inhuur om in stijl de deuren langs te gaan, zodat alle mensen persoonlijk worden uitgenodigd, worden alle gasten alvast warm gemaakt voor mijn geweldige feest. Dat doen we dus.



Vervolgens moet ik zorgen dat alle rumoer rondom mijn feest wordt behouden. Ik zorg voor flyers, posters, vliegtuigen met zo'n staart erachter, hou persconferenties, zet een stukje in de plaatselijke krant en koop een deel van het reclameblok tussen The Voice Of Holland door op. Kortom : ik zorg dat het 24/7, tot aan de dag van het feest, het gesprek van de dag is. Voor het gemak bestaan er in deze wereld even geen gekwetste mensen.


En dan het feest zelf : Omdat niemand zich op mijn feest apart of ongemakkelijk moet voelen, geef ik natuurlijk een themafeest! Iedereen ziet er dan debiel uit, en het heeft geen zin om mensen op die manier te oordelen. Kies als thema bijvoorbeeld chique, cowboy, black/white, colour blocking of glitter & glamour. Het is belangrijk dat mensen niet teveel geld uit hoeven te geven aan hun uiterlijk voor mijn feest.


Wanneer je als thema bijvoorbeeld kiest voor 'beach', moet de locatie natuurlijk wel perfect kloppen. En hoe kom je nou dichter in de buurt van dit thema, dan op het strand zelf!? Helaas zit het weer in Nederland niet altijd even goed mee, maar, geen probleem : alle gasten worden overgevlogen naar mijn warme, zonnige bestemming (Hawaii/Griekenland/Aruba/Turkije). Ik blijf in mijn thema en richt het vliegtuig alvast zomers in (vergeet het logo van je feest en wat promotieteksten niet op de buitenkant af te laten drukken).


Op mijn eigen feest moet ik er natuurlijk wel spetterend uitzien. Komt iedereen in het wit? Dan ga ik in het groen. Bij het 'beach' -thema draag ik een leuk gekleurd jurkje, of korte broek met een leuk topje. Ik draag het liefste platte schoentjes of sleehakken, want ik moet wel goed kunnen bewegen! Al mijn kleding van die avond wordt speciaal voor mij gemaakt, ik loop dus niet in hetzelfde jurkje als nog 10 anderen.


Eenmaal aangekomen in het land van bestemming, worden alle gasten in groepjes met een limousine naar het feest gebracht. Bij binnenkomst krijgen ze allemaal een heerlijke, kleurige cocktail (helemaal samengesteld door mijn persoonlijke test-team) en alle jassen (die je in principe niet nodig zou hebben in dat warme land..) worden netjes aangenomen en in een garderobe gehangen. In de garderobe staat genoeg getraind personeel, want niets is zo vervelend als een garderobe met een wachtrij van de halve avond. Onuitgenodigde toeristen moeten we natuurlijk niet hebben, dus enkel met uitnodiging kom je binnen. Daar zorgen de poortwachters wel voor. 


Tot een uur of 11 is de inloop, en dan begint het feest écht. We beginnen met een korte bedank-speech van moi. Samen met mijn vriendinnen snijden we de browie-ijs taart, met allerlei verschillende Ben&Jerry's vullingen en witte chocoladesaus, aan. Van achter het podium schiet felgekleurd vuurwerk de donkere lucht in, en tenslotte kondig ik de special guests van de avond aan. De geruchten van mijn beruchte feest waren zelfs tot diep in de VS doorgedrongen en vervolgens kreeg mijn personal party assistent een telefoontje van een bekende Amerikaanse band..


Na veel geklap en gejuich komen de mannen van All Time Low het podium opgerend. Naast hun bekende hits als 'Weightless', 'Hello Brooklyn' en 'I Feel Like Dancing' spelen ze ook de wat minder bekende liedjes. Hoewel mijn gasten tot voor kort niets van deze emo-band moesten weten, staat op mijn feest iedereen hard mee te zingen en te dansen. Ook andere bands zoals Mayday Parade, Hot Chelle Rae, Red Hot Chili Peppers en The Maine (en One Direction) spelen nog wat nummers mee en tussendoor wordt er ook nog genoeg lekkere Top40-muziek gedraaid. We feesten tot diep in de nacht door, en wanneer de gasten vertrekken, krijgen zij allemaal een goodiebag mee, gevuld naar hun persoonlijke wensen. Met dezelfde limousine worden ze weer naar een prachtig hotel aan zee gebracht, hier krijgen ze te horen dat er voor iedereen een gratis weekje vakantie aan vast is geplakt en dat alles met school/werk/ouders is geregeld. De band Francesqa komt in elke hotelkamer hun relaxte slaapliedjes spelen.

Omdat het natuurlijk míjn feest is, moet ik het vooral zelf naar mijn zin hebben. Tijdens het feest hoef ik lekker nergens aan te denken, hou ik wat praatjes met leuke mensen en kan ik gewoon dansen. Mijn personeel zorgt voor de hapjes en drankjes en de volgende ochtend wordt door hen alles weer netjes opgeruimd.


In de hotelkamer hou ik samen met vriendinnen nog even een nabespreking en pyjamaparty en pas tegen een uur of 3 's middags worden we wakker van de zon die dan de hotelkamer-aan-zee in schijnt. Na een luxe brunch hangen we tot het einde van de dag met alle andere gasten in het zwembad.

2 opmerkingen :

  1. Dus, waar wacht je nog op?! It's Party Time! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wacht op het moment dat er spontaan een paar miljard euro op m'n bankrekening wordt gestort, haha ;)

      Verwijderen