woensdag 7 januari 2015

Ikea geurkaars (Vintermys)

IMG_0455IMG_0465

Ten eerste: ik heb dus nog stééds m’n camera niet doordeweeks in verband met verzekeringsdingetjes (heel logisch, want ik neem bij dit liever het zekere voor het onzekere) en dat betekent dat ik geen goede foto’s kan maken, behalve in het weekend. Ik was het nu echt zat dus ik heb de geweldige camera van m’n mobiel gebruikt voor deze foto’s. Filtertje eroverheen, klaar.

Maandag gingen mijn ouders nog één keertje mee naar Utrecht om de laatste grote spullen te verhuizen. ‘s Ochtends ging ik hals over kop nog even met mijn moeder naar de Ikea voor een kast. Ook nam ik van thuis wat plantjes mee en heb ik superleuke verlichting opgehangen! Terug naar de Ikea: er waren heel veel kerstspullen in de uitverkoop! Toen ik bij wat spulletjes stond te kijken, rook ik ineens zoiets lekkers en ik moest en zou vinden waar die geur vandaan kwam. Nou, ik heb het gevonden; het kwam van deze geurkaars!

IMG_0468IMG_0462

Ik spreek geen Zweeds, maar ik kan gokken dat ‘Vintermys’ iets met winter en koekjes te maken heeft. De kaars heeft een superbekende geur, maar ik kan gewoon niet mijn vinger leggen op wélke geur het precies is! Hij ruikt heel zoet, een beetje vanille-achtig en, echt een verassing is het niet gezien de deksel, een beetje naar koekjes. De kaars zelf ruikt heel sterk, dus ik had verwacht dat het bij het branden minstens zo overweldigend zou zijn, maar dat viel mee. Ik heb de kaars ongeveer een half uurtje laten branden en de geur die vrijkwam was maar héél lichtjes. Aan de ene kant jammer, want een supersterke kaars is het dus niet, maar ik vind het zelf misschien juist wel fijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat ik een beetje misselijk kan worden of hoofdpijn krijg van sterke geuren in mijn kamer, en dan komt deze kaars juist goed uit!

Ik heb nog nooit de bekende Yankee Candles gebruikt, de wat betere geurkaarsen dus, maar ik ben zeker benieuwd of ik daar verschil bij zal merken. Wie weet, ooit! De Ikea Vintermys geurkaars met 40 branduren kocht ik in de uitverkoop voor €2,- bij het filiaal in Delft. Als deze kaars je wat lijkt, zou ik heel snel zijn, want hij hoort dus bij de kerstartikelen en is nu in de sale!

1 opmerking :

  1. Oeh ik ben dol op de ikea geurkaarsen, vooral de zen hebben we de laatste tijd thuis staan! Die jij nu hebt vond ik zelf niet zo lekker ruiken, maar 2 euro is wel een goede deal !

    BeantwoordenVerwijderen