woensdag 21 januari 2015

App-tip: MyFitnessPall

IMG_2918
Oeps, heel lelijk beschermstickertje..

Zijn je goede voornemens na afgelopen blue monday alweer compleet mislukt? Geen nood: ik heb een superhandige app-tip voor je die je helpt bij gezonder leven: MyFitnessPall. Met deze app krijg je een heel goed beeld van wat je op een dag nou eigenlijk binnenkrijgt aan calorieën en voedingsstoffen, en dat kan je heel erg helpen bij het afvallen, aankomen of het behouden van je gewicht. Bovendien heb ik nog nooit iets gehad dat motiverender werkte dan deze app, dus hij is zeker het proberen waard!

IMG_0543IMG_0545

Ongeveer een jaar geleden begon ik voor de zoveelste keer met gezond doen, maar nu een keer mét succes. Op de weegschaal was het nauwelijks te zien, maar in de spiegel zag ik na een tijdje zeker verandering! Uiteindelijk heb ik het een maand of 4 volgehouden om écht op mijn eten te letten en 3 keer in de week hard te lopen, maar ook toen ik het een beetje liet versloffen, at ik beter dan ooit. En dat kwam vooral door deze app! Mijn vriend heeft hem ook een hele tijd lang gebruikt (zelfs al voordat we elkaar kenden) om juist aan te komen om spiermassa op te kunnen bouwen, en hij was ook heel enthousiast!

Wat je doet is het volgende: je voert je gewicht in, hoe actief je bent gedurende een normale dag, je streefgewicht en eventueel hoeveel je per week wilt afvallen of aankomen. Vervolgens krijg je een calorieëndoel; bij mij waren dat er voor iedere dag 1620. Alles wat je eet kun je invoeren in je logboek, en de meeste producten hoef je zelfs alleen maar aan te klikken omdat iemand anders ze al eens heeft ingevoerd. Zo niet kun je heel gemakkelijk de barcode scannen, portiegrootte even aanpassen en dan heb je ‘m er ook in staan! Aan het einde van de dag kun je precies zien of je je doel hebt behaald en welke voedingsstoffen je te veel of te weinig binnen hebt gekregen. Het werkt supergoed bij het snacken, want je ‘wilt’ eigenlijk geen slechte dingen invoeren en daardoor blijf je sneller van de chips af!

Verder kun je in de app ook je gewichtsveranderingen aangeven, zodat je in een grafiek je vooruitgang kunt zien, je sportactiviteiten invoeren (en dan mag je weer meer calorieën eten die dag! Ha!) en nog heel veel meer handige dingetjes die je helpen bij het behalen van je doel! Ik moet zeggen dat ik de app op een gegeven moment wel érg serieus nam, en elk dropje en elke midnightsnack invoerde, zoals je hierboven kunt zien. Dat is ook meteen de reden dat ik het niet langer dan een paar maanden heb volgehouden: het kost wel moeite. Maar nu, een jaar later, ben ik nog steeds heel blij dat ik de app gebruikt heb, omdat ik daardoor bijvoorbeeld goed heb leren inschatten hoe groot een normaal portie van iets is!

MyFitnessPall is een gratis app bij Apple én Android en is zeker de moeite waard! Kenden jullie de app toevallig al?

2 opmerkingen :

  1. Ik ga dit per direct downloaden en hopen dat dit voor mij ook een beetje werkt als motivatie haha (want goede voornemens hebben opnieuw gefaald).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad een hele goede App!
    Hoef hem zelf niet per sé te hebben maar kan begrijpen dat het erg goed helpt!
    Liefs Lonneke

    BeantwoordenVerwijderen