zaterdag 19 januari 2013

DE VOORDELEN VAN HET VAKKENVULLEN

IMG_1459IMG_1455
Toen ik 1,5 jaar geleden hard op zoek was naar een bijbaantje, besloot ik voor het meest voor de hand liggende te gaan: vakkenvullen. De Albert Heijn is dichtbij, ik kende al veel mensen die er werkten en het scheen goed te betalen. Dus, waarom niet? De reden dat ik twijfelde is toch wel het principe ‘vakkenvullen’. Ik heb het gevoel dat het altijd het weggeschoven bijbaantje is en ik moet zeggen dat ik ook niet heel warm werd van het idee dat ik urenlang de schappen moest gaan bijvullen. Voordat ik ging solliciteren heb ik gegoogled op de voordelen van het vakkenvullen, maar ik kon er bizar weinig vinden. Niet heel motiverend maar ik deed het toch, en daar heb ik geen spijt van aangezien er zéker wel veel voordelen zijn aan het vakkenvullen. Ik zet ze hier even op een rijtje mocht je, net als ik deed, ook nog twijfelen.

- het betaalt goed.
- je hebt contact met klanten. Vind ik heel leuk!
- je mag gewoon nagellak dragen tijdens het werken.
- je krijgt 2 heilige personeelsbonuskaarten. Geef er eentje aan je moeder en van alle boodschappen die zij haalt krijg jij 10% bij je salaris, met een maximum van 75 euro (!) per kwartaal.
- je bent intensief bezig (maar niet extreem vermoeiend) dus het is ook nog een soort van work-out.
- je krijgt allerlei personeelsvoordelen. Zo kun je geloof ik goedkoper beltegoed krijgen bij een bepaalde provider.
- je kunt zo veel of weinig werken als je maar wilt. Bij mij houden ze heel goed rekening met school etc.
- af en toe staat er lekker snoep in de kantine wat je gewoon mag pakken (foto)
- je ziet zoveel nieuwe producten voorbij komen die je nog nooit waren opgevallen.
- je werkt met heel veel leeftijdsgenoten. Bij ons zijn er geloof ik alleen al 100 vakkenvullers, vrijwel allemaal tussen de 15-18.
- mijn teamleiders zijn niet heel moeilijk of streng; als je maar gewoon goed doet waarvoor je betaalt krijgt.
- je word er sociaal van. Ik heb er heel veel mensen door leren kennen.
- na een tijdje ken je de indeling van de hele winkel uit je hoofd.
- je krijgt een leuk kerstpakket.
- tijdens het bijvullen zou je je helemaal af kunnen zonderen. Ook al is het druk in de winkel: je bent als het ware snel en herhalend aan het werk dus je verstand kan gewoon op nul.
- je hoeft je haar niet vast te dragen.
- het is meer dan alleen de vakken bijvullen. Je moet ook artikelen afprijzen, kratten sorteren etc.
- je mag gewoon een rode of groene broek aan onder je blauwe blouseje. De vraag is of je dat zelf wel wil.
- vrij vragen is niet moeilijk (moet wel minstens 3 weken van tevoren in het filiaal waar ik werk)
- in de zomervakantie mag je 3 weken vrij vragen, maar ik had er vorig jaar 4 en daar doen ze echt niet moeilijk over.
- in de pauzes krijg je doorbetaald.
- als je een beetje goed oplet in de magazijnen kun je van tevoren al zien wat er in de bonus gaat komen.
- vakkenvullers zijn heel de dag nodig, dus de werktijden zijn flexibel.
- het voordeel van vroeg in de ochtend werken is dat je vervolgens nog de héle dag hebt.
- ergens is het ook heel rustgevend om ‘s ochtends al buiten te fietsen terwijl iedereen nog slaapt (foto)
- vakkenvullen is niet moeilijk.
- je wordt er sterker van (acht kilo rundergehakt boven je hoofd tillen is zwaarder dan je denkt).
- ze draaien leuke muziek.
- mijn teamleiders zijn nog redelijk jong en het werken is dus ook totaal niet formeel, maar wel heel gezellig.
- het is leuk om na een tijdje de vaste klanten op bepaalde tijdstippen te kunnen herkennen.

1 opmerking :