vrijdag 9 november 2012

HET OV EN ZIJN ZWARTE KANT

IMG_1229
Eindelijk begrijp ik die mensen. Die mensen die elke ochtend rond 8 uur zeikende tweets de wereld in helpen met ‘G********** *** OV!!?’ en dit rond 5 uur ‘s middags weer herhalen. Soms met zo’n mooi instagrammetje erbij van zijn of haar voeten en een zware tas. Eindelijk zie ik wat er nou zo verschrikkelijk is aan dat openbaar vervoer. Dat die bussen standaard 2 minuten te laat komen is ze vergeven, maar vandaag had ik mijn haat-momentje: samen met een paar vriendinnen zou ik naar de stad gaan, dus ik stond netjes op tijd bij de bushalte. De bushalte 3 straten verderop waar ik al jaren regelmatig uit kijk naar de bus die mij naar shopheaven brengt. Vandaag kwam hij niet. Wat bleek: de straat was opengebroken (echt, waar niet?) en de bus had besloten mijn halte over te slaan. Ik had minstens drie keer nagekeken hoe laat mijn bus precies zou gaan, maar er stond nergens aangegeven dat ik een andere vervangende halte moest gebruiken. Een vervangende halte een halve kilometer verderop. Dat haal ik natuurlijk nooit meer lopend (ik heb het rennend geprobeerd, zie foto). Terug thuis kreeg ik een lift aangeboden van mijn neef. Hij bracht me naar een busstation waar de bussen om de 10 minuten rijden, maar het was me niet gegund dus ook daar heb ik weer minstens een kwartier staan wachten. Om agressief van te worden dit. Respect voor de mensen die dit dagelijks minstens 2 keer moeten meemaken en tegelijkertijd een steuntje in m’n rug om mijn rijbewijs te halen vóór ik ga studeren…

Geen opmerkingen :

Een reactie posten