donderdag 15 november 2012

CAPPUCCINO NAILART

Tot ongeveer een jaar geleden maakte ik nog minstens 2x in de week een leuk printje of kunstwerkje op mijn nagels, maar het schiet er tegenwoordig altijd bij in. School, je kent het wel.. Vanmiddag kon ik niet kiezen welke bruin ik zou gebruiken (maar het moest en zou bruin worden) dus ik besloot er zoveel mogelijk te gebruiken en er cappuccino’s van te maken! Hier en daar zie je nog wat foutjes op mijn nagels, maar over het algemeen is het niet zo moeilijk. Mochten jullie nu een beetje gek worden van mij en mijn koffietrots: sorry, dit was per toeval, haha.
IMG_1312
Wat heb je nodig?
Een bruine nagellak als basis, niet te donker!
Een crème beige-achtige nagellak
Een witte nagellak
Een donkerbruine nagellak
Basecoat
Topcoat
Een stukje spons
Een stokje met een smal, plat uiteinde (bijvoorbeeld het achterkantje van een schuifspeldje)
Hoe?
(1) Lak je nagels eerst met een basecoat. Ik gebruik zelf een nailhardener van Essence die het ook goed doet als basecoat. (2) Vervolgens lak je de bruine basiskleur goed dekkend en laat je dit even drogen. (3) Op een papiertje of stukje plastic doe je wat van de beige-achtige nagellak en met het sponsje dep je dit op de topjes van je nagels. Zorg dat de kleur naar je vingers toe steeds vager wordt, zodat het mooi overloopt. (4) Hetzelfde doe je daarna met de witte nagellak, maar deze laat je minder ver doorlopen zodat de beige lak nog wel te zien is ;) (5) Met het platte stokje en de donkerbruine nagellak maak je kleine streepjes op de toppen van je nagels, dit moeten dus chocoladedeeltjes voorstellen. Neem niet teveel nagellak op het stokje, want dan gaat het er zo uitzien als op mijn ringvinger.. (6) Nadat je dit weer even hebt laten drogen kun je er nog een laatste keer overheen deppen met het sponsje (zonder nagellak!) zodat de lijnen wat vager worden. (7) Laat het nu alwéér goed drogen en breng een topcoat aan! (8) Tenslotte zet je een lekkere kop koffie (thee mag ook) voor jezelf met koekjes :)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten