donderdag 11 oktober 2012

SINDS KORT BEN IK THEELEUT

En ein-de-lijk kan ik ook koffie waarderen! Een jaar geleden lustte ik nog geen thee, en al helemáál geen koffie (ook geen wijn trouwens). Bij scouting drinken ze allemaal thee op maandagavond dus ik moest het wel leren drinken. Ik vond het altijd maar een raar drankje; veel te heet water met een lekkere geur, maar vrijwel smaakloos. Wat dat betreft is er niks veranderd, maar, ik weet het niet? Ik ben het ineens gaan waarderen geloof ik? Sinds een paar weken ben ik een echte theeleut en drink ik minstens twee koppen per dag, eentje na school en eentje rond een uur of 8 ‘s avonds bij mijn huiswerk. We hebben thuis niet heel veel smaken (mams, als je dit leest: ik heb frambozenthee gezien bij de Xenos!) maar wel hele lekkere! Niet van die saaie rooibos en groene thee, maar Turkse Thee (klinkt heel exotisch, is in principe gewoon appeltaartthee zonder rozijnen), kersenthee en Autumn Storm (zelfde als Turkse thee, maar nét iets zoeter). Heel lekker! Ik ben het trouwens ook maar meteen zonder suiker gaan leren, leek me wel zo slim!
En dan de koffie: die bestel ik sinds kort zelfs gewoon als ik met vriendinnen in een café of restaurantje ben. Dan wel een Latte Machiatto met extra veel melk, maar: het is koffie! Helaas kunnen we dit thuis niet zo lekker namaken.
Iemand nog thee-aanraders? Ik hou vooral van de fruitsoorten, en minder van smaken als zoethout etc.
IMG_0716

2 opmerkingen :

  1. Ooh ik hou van thee, maar het is inderdaad best smaakloos dus ik laat het zakje er altijd heel lang in. Ik hou ook van fruit, maar elke keer als ik thee drink waar je zelf je smaak mag kiezen probeer ik een ander uit, en eigenlijk vond ik karamel en zoethout ook wel lekker. Mijn favoriet blijft bosvruchten maar ik vind groene thee met cranberry (antioxidanten, goed voor de huid!) ook lekker. Verder hebben we helaas niet zo veel smaken thuis, moet snel eens theeshoppen dus! Of we houden een high tea: mag jij mijn taarten eten en ik jouw thee drinken haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bosvruchten is inderdaad ook lekker! En die hightea: GOED IDEE! haha

      Verwijderen