donderdag 25 oktober 2012

OJA, HALF 10 HÉ, NIET VERGETEN.

formal
Als ik ergens een hekel aan heb, dan is dat wel aan afgeraffelde mailtjes van niet-vrienden. En dan al helemaal als het een antwoord is op een eerder mailtje van mij. Als ik naar mensen -of het nou de buurvrouw is, mijn teamleider bij de AH of een leraar- een net berichtje stuur omdat ik het gevoel heb dat dat gewaardeerd zal worden en verstandig overkomt, krijg ik niet graag dingen als ‘Oke, zie je morgen!’ terug. Het komt zo neerbuigend over! Ik doe moeite, ik schrap dingen, vraag me bij elk leestekentje af of het teveel van het goeie is of dat het juist slordig staat, ik bedenk me bij alles wat ik typ of de boodschap duidelijk is en voordat ik hem dan daadwerkelijk verstuur lees ik hem na en controleer ik of ik niet wat belangrijks vergeten ben. Want ja, niets komt zo ongeïnteresseerd en slordig over als een tweede mailtje een minuut later met ‘Oja, half 10 hé, niet vergeten.’ Ik weet me ook 3 keer makkelijker uit de voeten te komen als ik iets informeels stuur, want zo netjes ben ik niet. En organisatie is al helemaal ver te zoeken bij mij. Maar mensen, als-je-blieft, als ik je met zichtbaar veel moeite een formeel berichtje stuur, doe mij dan een plezier en stuur zo’n zelfde iets terug.

Geen opmerkingen :

Een reactie posten