zondag 30 september 2012

Niet leuk: boeken lezen voor school

boeklezen 001
Boeken lezen voor school. Ik vind het echt verschrikkelijk. Onder druk tweehonderdheelveel bladzijdes moeten lezen in vaak ook nog een vreemde taal vind ik zo mogelijk nog erger dan economie maken. Ik ben op het moment bezig in het boek ‘Persuasion’ van Jane Austen. Een roman van vóór 1900 over onmogelijke liefde en verdriet (hoe kan het ook anders), 237 pagina’s en lettertype 7. Nee, dat doe ik echt niet vrijwillig. Als ik het goed heb begrepen moet ik dit jaar voor Engels in totaal 3 boeken lezen, waarvan er maximaal één een chicklit mag zijn, en er minimaal één boek van voor 1900 moet zijn. Na 2 bladzijdes zag ik het al niet meer zitten, en toen ik mijn hart luchtte op twitter en bij scouting kreeg ik meerdere keren te horen dat het ‘echt een súpermooi boek is’ en dat ik even door dat langdradige begin heen moet. Maar dat is móeilijk! Zeker als je tijdens het lezen steeds in je achterhoofd houdt dat je nog verschrikkelijk veel huiswerk moet maken, nog een project moet voorbereiden, veel liever even gaat bloggen (3x raden wat ik nu eigenlijk zou moeten doen..) en het ergste: dat je weet dat er naast je nog een Duits én een Nederlands boek op je liggen te wachten (Meneer Frans spaart me dit keer.) Ik moet het zien als iets leuks, volgens mijn moeder, maar dat is zo moeilijk als het gewoon doodsaai is.

1 opmerking :

  1. Ooh vreselijk! Ik hoef gelukkig voor Engels alleen moderne literatuur te lezen, of nou ja... 1984 is in 1948 geschreven, maar alles beter dan literatuur voor 1900. Voor Nederlands moeten we ook boeken uit de middeleeuwen gaan lezen, dat is minder. Maar ik hou ook niet van moderne Nederlandse literatuur, geef mij maar gewoon Engelse romans haha.

    BeantwoordenVerwijderen