zondag 5 augustus 2012

Op de achterbank.

night road
Ik vind bijna niks zo lekker als autorijden. En dan natuurlijk niet achter het stuur maar lekker relaxed op de achterbank met een dekentje en mijn muziek in. Ik ben al vaak op vakantie geweest met de auto, en dan ook wel de echte ritten van 11 uur (Oostenrijk) en 16 uur (Spanje). Natuurlijk ben ik het de laatste paar uur helemaal zat achterin de auto en op zo’n moment kan mijn kont ook wel een massage gebruiken, maar over het algemeen zit ik altijd heel lekker. Ik word gelukkig niet wagenziek door het rijden, lezen of eten en meestal lig ik gewoon uren half te slapen met mijn oortjes met muziek in. En ‘s nachts is het nóg lekkerder. Waar ik overdag al naar buiten zit te staren, kan dat in de nacht nog veel beter. Staren en nadenken zonder dat mensen je vreemd aankijken want veel is er niet te zien in het licht van de lantaarnlichtjes langs te weg.
De beste tip om lange ritten te overleven is: bereid je voor op het ergste. Ga er maar gewoon vanuit dat je nog een eeuwigheid opgepropt zit in dat claustrofobie-opwekkende, rijdende hokje want dan kan de afstand alleen maar meevallen. De vakantie zal het waard zijn :)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten