vrijdag 8 juni 2012

Ijs + cola

Niet echt een culinair recept, maar een kleine tip: ijs met cola! Nee, ik was ook niet meteen enthousiast toen ik het voor het eerst hoorde, maar Pascale heeft dit een keer voor me gemaakt en sindsdien eet ik het wel vaker als we ijs in huis hebben. Volgens de Amerikanen moet dit eigenlijk met rootbeer (héél zoet) maar ik doe het lekker makkelijk met cola (light). Volgens mij heeft dat hetzelfde effect maar gewoon een ander smaakje.

Het enige wat je nodig hebt is dus roomijs/vanille-ijs en cola (of een andere koolzuurhoudende drank).
Je doet wat ijs in een bakje en je ‘hakt’ het een beetje in stukjes zodat het geen groot blok ijs is (zo kan het drankje overal komen). Vervolgens giet je er het koolzuurhoudende drankje overheen en je zult zien dat er een hele laag schuim ontstaat. Als je nu een hap van het ijs neemt is het ijs als het ware ‘waterijs-achtig’ geworden, maar dan met een heel lekker smaakje. Het is niet goed uit te leggen wat er precies met het ijs gebeurt en hoe het smaakt. Omdat het zo simpel is moet je het dus maar gewoon een keertje uitproberen!

colaijs 002

Nog lekkerder onder het genot van een spannende GTST-aflevering ;)

colaijs 003

2 opmerkingen :

  1. Oké dit klinkt echt heel apart maar nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden, haha. Ik ga het een keer proberen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja het klinkt niet heel lekker, maar dat is het wel!

      Verwijderen