zaterdag 30 juni 2012

Filmrecensie #5 – 21 Jump Street

Met de klas gingen we als klassenuitje naar deze film. Voor zoiets is het heel moeilijk om een film uit te kiezen die jongens én meisjes leuk vinden, dus ik had me al voorbereid op het ergste (oftewel: actiefilms met oude mannen.) En het was inderdaad een actiefilm, maar met Channing Tatum! De film was verassend genoeg heel leuk!

De film gaat over twee politiemannen in opleiding die elkaar nog kennen van High School. De een was heel populair en de ander echt dé nerd. Bij de opleiding komen ze elkaar weer tegen en raken ze met elkaar bevriend nadat ze tot de conclusie zijn gekomen dat ze met de snelheid, uitstraling en dapperheid van Jenko (Channing Tatum) en het verstand en wijsheid van Schmidt (Jonah Hill) een perfect duo vormen. Ze zijn echter heel klunzig en hun eerste arrestatie gaat meteen goed fout. Ze krijgen een tweede kans en worden naar een undercoverafdeling gestuurd waar ze als scholieren op een High School drugsbendes moeten opsporen. Geen alcohol, drugs en relaties en wanneer ze van school getrapt worden, worden ze ontslagen. Dat zijn de regels. Dit zorgt voor heel wat grappige en moeilijke situaties.
In de trailer is het al duidelijk: het is een echte komedie. Ik kon deze humor heel goed waarderen en ik heb het hele Pathé hard horen lachen dus ik was niet de enige, haha. Beide personages hebben hele droge humor en acteren op een hele leuke manier. Doordat de ene zo knap en sterk is, en de ander klein en … hompig ziet het er alleen al ontzettend grappig uit hoe ze samen echte buddies zijn. De humor maakte duidelijk de hele film, maar ook de verhaallijn vond ik erg leuk! Het enige, hele kleine minpuntje vind ik wel dat er op het einde naar mijn idee nét iets te lange schietscènes zitten. Maar ach, dat was voor alle mannen want veel vrouwelijk schoon was er niet te zien. 21 Jump Street krijgt van mij een 8,7!

Geen opmerkingen :