zondag 17 juni 2012

Avondroutine - producten

products 001
Hebben jullie er ooit bij stil gestaan hóeveel verzorgingsproducten en spullen je op een dag eigenlijk gebruikt? Ik een tijdje geleden wel. Het leek mij leuk om jullie eens te laten zien wat ik op een avond zoal op mijn gezicht smeer en door mijn haar spoel.
I Love… Mango & Papaya bodyscrub – Eigenlijk is hij dus voor je lichaam maar ik gebruik hem voor mijn gezicht. Voor mijn lichaam vind ik hem namelijk veel te mild en mijn gezicht kan juist wel wat hebben. Hij heeft wel een hele sterke geur voor op je gezicht. Daar moet je wel tegen kunnen.
Montagne Jeunesse Dark Chocolate Mask – Deze gebruik ik niet elke dag maar ongeveer elke 2 weken een keertje. Ik denk dat de meeste mensen de maskers van Montagne Jeunesse kennen van de zakjes, maar die tubes zijn zóveel handiger en frisser. Bovendien is het in verhouding véél goedkoper (voor een zakje betaal je ongeveer 1,75 geloof ik, waar je 1-2 mee doet, terwijl je voor de tube een euro of 6 betaald en er 10-12 keer mee kunt doen!)
Kruidvat Lavendel zeezout scrub – Deze heb ik nog niet zo lang, en ik heb hem eigenlijk ook nog maar heel weinig gebruikt, maar lang genoeg om te weten dat het een hele lekkere, grove scrub is. Deze is absoluut géén optie voor je gezicht.
I Love… Lemons & Limes handcrème – Voorheen gebruikte ik nooit handcrème en eigenlijk hebben m’n handen het ook niet heel hard nodig, maar deze crème ruikt zó lekker dat ik hem alleen daarom al elke avond gebruik, haha.
Andrélon Levendige Kleur shampoo – Ik heb mijn haar niet geverfd dus dat ‘levendige kleur’ heeft niet echt een toegevoegde waarde voor mij. Ik gebruik altijd gewoon de shampoo die op dat moment in de douche staat. Ik was mijn haar trouwens wel élke dag. Ook al is het geen ‘elke dag shampoo’, en is hij daarom eigenlijk een beetje te heftig om elke dag je gebruiken; ik doe het wel want mijn haar wordt anders echt ontzettend snel vet.
Vaseline Rosy Lips – Ook lippenbalsem gebruik ik elke avond net voordat ik ga slapen. Op het moment ligt deze op mijn nachtkastje.
Scheermesje – Elke dag.
Tandenborstel – Een elektrische tandenborstel heb ik altijd al gewild, haha. Vorig jaar kreeg ik er een en volgens mij is het echt véél beter voor je tanden want met een normale tandenborstel kom ik echt niet bij die achterste kiezen.
Etos dagcrème – Een dagcrème ja, maar naar mijn idee veel te vettig voor overdag. Daarom gebruik ik hem voor in de nacht en dat werkt prima.
Borstel – Ik borstel (of kam) mijn haar voor en na het douchen.
Elastiekje – Ik maak altijd een vlecht van mijn natte haar als ik ga slapen, anders is er ‘s ochtends echt geen redden meer aan.
AH tandpasta – Ook dit kies ik niet zelf uit. Eigenlijk hebben we altijd dezelfde tandpasta staan. Ik heb wel een speciale whitening tandpasta maar deze gebruik ik vaker. Ik weet niet waarom eigenlijk
want ik heb juist het gevoel dat die whitening tandpasta wel wat helpt. Ik ga hem meteen weer gebruiken!
Watje – Spreekt voor zich.
The Body Shop Mango Bodybutter – Ik heb een paar bodybutters liggen, maar dit is toch wel mijn favoriet. De butter is heel zacht en ruikt heel lekker sterk naar mango.
Bourjois waterproof make-up-remover – Ik ken veel mensen die dit spul vreselijk vinden omdat het zo’n vettig laagje achterlaat, en daar kan ik me wel wat bij voorstellen. Mij maakt dat niet zo heel veel uit want ik was het er daarna (bijna) altijd weer af onder de douche. Omdat ik hem zo goed vind werken hou ik hem dus altijd maar (ook hoef ik hem gelukkig niet zelf te betalen, want het is best duur). 
Wellicht is het jullie opgevallen dat ik geen douchegel en crèmespoeling gebruik. Douchegel heb ik nooit echt gebruikt (iew, vies) want het kost me kostbare tijd onder de douche (ik mag thuis echt niet te lang douchen. Binnen 10 minuten staat er al boos iemand op de deur te bonken, haha), ik ga me er juist viezer door voelen én ik spoel mezelf goed af met water en natuurlijk ook een beetje met shampoo. Met crèmespoeling gebruiken ben ik een tijdje geleden gestopt omdat ik het gevoel had dat het mijn haar sneller vettig maakte en ervoor zorg dat het sneller slierterig en slap werd, welke crèmespoeling ik ook gebruik. Bovendien is mijn haar zonder crèmespoeling ook zacht en gelukkig niet droog.

1 opmerking :

  1. oooh mijn haar moet bij het wassen een cremespoeling krijgen anders is het een ramp , maar je gebruikt wel fijne producten !

    BeantwoordenVerwijderen