donderdag 17 mei 2012

Top 40 muziek

Ik luister veel naar rockmuziek, maar ik begin ook ‘top 40’-muziek steeds leuker te vinden. Het kan aan mij liggen, maar ik heb het gevoel dat de top 40 tot een jaar of 2 geleden alleen nog maar bestond uit de zeikliedjes van Rihanna (sorry, fans), de overdreven hits van Lady GaGa en diepzinnige teksten van Ali B en Yes-R. Tegenwoordig zie ik veel minder ‘gelikte’ muziek voorbij komen en gelukkig juist meer muziek die ik wel kan waarderen. De top 40 van mei (week 19) 2012 kun je hier bekijken, en de volgende liedjes vind ik de leukste (niet op volgorde)…

Ed Sheeran–The A Team (#40)

Ed Sheeran–Lego House (#33)

Lloyd–Dedication To My Ex (#32)

Of Monsters and Men–Little Talks (#25)

Babysitters Circus–Everything’s Gonna Be Alright (#23)

Flo Rida & Sia–Wild Ones (#17)

Simple Plan & Sean Paul–Summer Paradise (#16)

Jason Mraz–I Won’t Give Up (#08)

Fun & Janelle Monáe–We Are Young (#07)

Train–Drive By (#06)

Emeli Sandé–Next To Me (#04)

Carly Rae Jepsen–Call Me Maybe (#03)

2 opmerkingen :

  1. Ik vind We Are Young en I won't Give Up wel leuke liedjes, maar verder vind ik het meeste uit de top 40 tien keer niks. Ik ben ook dol op de muziek van Ed Sheeran, maar dat kende ik eigenlijk al voordat het in de top 40 stond haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meestal vind ik het ook niks hoor, maar deze liedjes kan ik wel waarderen. Alleen vind ik bijv. Wild Ones en Call Me Maybe op een hele andere manier leuk dan de meeste liedjes. Meer om naar te luisteren op de radio of op een feest of zo.,

      Verwijderen