maandag 5 januari 2015

Fotodagboek #18, #19 & #20 – Heiβe Schoko, Chocolat Chaud en heel veel genieten

fd181920.13

Daar ben ik weer, terug uit de bergen! Dat was me wel een kerstvakantie.. Uitrusten kan ik het niet noemen! Zaterdagmiddag kwam ik rond 5 uur thuis en ik was zó doodmoe, dat ik nu (zondagavond) pas energie heb om aan dit enorme fotodagboek te beginnen. Het leek me een beetje overbodig om de fotodagboeken op te splitsen, dus daarom zo in één keer (+ zoveel foto’s heb ik niet gemaakt). Bereid je voor op sneeuw, glühwein en nog een beetje kerst. Oh, en ik garandeer je dat je na het lezen van dit artikel superveel zin hebt in warme chocolademelk met slagroom.

fd181920.1

Links: Maandag vond ik dat ik tijd had voor wat leuks, en daarom keek ik twee (!) films: Mannenharten en Hartenstraat onder het genot van popcorn & cola.
Midden: Dinsdagavond at ik samen met Molly bij Pascale thuis. We aten pasta met crèmesaus en broccoli en het was echt zo lekker. Zó lekker, dat het pas in me op kwam om een foto te maken toen ik mijn bord al had schoongelikt.
Rechts: Woensdagochtend kreeg ik een whatsappje van mijn moeder met de vraag hoe het met me ging en of ik wel netjes naar school ging. Ik stuurde deze foto van het werkcollege terug, ja mama.

fd181920.2

Links: Molly en Maartje kwamen op woensdagmiddag nog snel even langs, want Molly wilde mijn kamer nog zien voor ze terug ging naar Alaska.
Midden: In de woonkamer hebben we een heel gezellig, klein kerstboompje staan met gekleurde lichtjes!
Midden: Donderdag kocht ik bij Kruidvat gordijnverlichting, waar ik een muur van mijn kamer mee wil bedekken. Ik ben heel benieuwd hoe het zal staan!
Rechts: Ook pakte ik die middag in supertempo mijn koffer in, ruimde ik mijn koelkastplankje leeg en parkeerde ik mijn fiets veilig ín mijn kamer: helemaal vakantieproof!

fd181920.3

Links: Eenmaal thuis mocht (moest) ik meteen taxiën naar drumles voor mijn broertje.
Midden: ‘s Avonds rond kwart over 10 reden we met een propvolle auto richting Oostenrijk. Het waaide superhard in Nederland en we gebruikten voor het eerst een dakkoffer, dus ik was echt bang dat ie open zou waaien en al onze spullen verspreid over de snelweg zouden liggen. Is niet gebeurd uiteraard.
Rechts: Zaterdag gingen we meteen de piste op en het was heeeerlijk weer. Helaas was er nog niet veel sneeuw gevallen, maar dat kwam later dat weekend al weer goed.

fd181920.4

Links: The boyfriend wilde niet op de foto want hij schaamde zich voor mijn selfiestok. En terecht, haha.
Midden: Mooie zonsondergang toen we na het skiën door Gerlos naar het hotel liepen!
Rechts: Eerst nog even bijkomen bij The Milch Bar met glühwein, lekker!

fd181920.5

Links: Kleine shot van ons kneuterige hotelletje.
Midden: Het ontbijt was daarentegen niet kneuterig; ze hadden echt zoveel lekkers! Pannenkoeken, wafels, spek..
Rechts: Woensdagochtend kwamen we heel vroeg thuis, en om 13 uur moest ik alweer werken. Het was heel hard werken, want het was natuurlijk de dag voor kerst. De volgende ochtend hadden we thuis een klein kerstontbijtje!

fd181920.6

Links: Ik plaatste deze kerstige foto op Instagram, en een volger reageerde met de vraag ‘sta je strak beau?’. Hahahaha,  ja je zou het denken hè?
Midden: ‘s Avonds aten we met de hele familie bij mijn tante thuis. Mijn aanhang ging niet mee want die moest even bijkomen van 5 dagen met mijn familie en zich voorbereiden op nóg een week met mij, begrijpelijk. Hij heeft alleen heel wat gemist, want we gingen Chinees fonduen en dat was echt onverwacht superlekker! Je kookt je eten binnen notime in bouillon, dus het is niet vet en na afloop stink je niet!
Rechts: Ik dacht er pas aan om een outfitfoto te maken toen ik mijn make-up er al af had gehaald en mijn haar al op een knotje had gedraaid. Ik droeg eigenlijk ook niks bijzonders: een kanten shirt, een zwarte strakke broek, een warm fluffy vest en mijn nieuwe laarsjes.

fd181920.7

Links: Op tweede kerstdag moest ik nog een paar uurtjes werken (je gelooft het niet maar het was best wel druk, al snap ik nog steeds niet waarom een supermarkt open moet met kerst, kom op zeg) en gelukkig kreeg ik dubbel betaald. Daarna bakte ik thuis cakejes met witte chocolade en worstenbroodjes om mee te nemen in de auto voor vakantie nummer twee. De cakejes waren heel goed gelukt!
Midden: ‘s Avonds ging ik gourmetten bij mijn vriend thuis en die nacht stapten we rond 5 uur in de auto op weg naar Frankrijk. We hadden op het nieuws al wel gehoord dat het werd afgeraden om die dag richting de Alpen te gaan, maar ‘ach dat zal wel meevallen’. Nou, dat viel dus niet mee. Ik wil niet weten hoelang we over het stuk van Rotterdam naar België hebben gedaan door de sneeuwstorm.
Rechts: En de rest van de reis was niet veel beter. We hebben echt úren in de file gestaan, ik heb het nog nooit eerder zo erg meegemaakt. Het lieve hondje dat meeging raakte er ook zo gestrest door, ze wist natuurlijk al helemaal niet waar ze in was beland. Tijdens een file besloot mijn schoonvader haar even uit te laten op de vluchtstrook in het donker, maar natuurlijk gingen toen de auto’s net weer rijden. Ik heb me echt kapot gelachen, maar het was echt het slechtste plan ooit.

fd181920.8

Links: Rond 11 uur ‘s avonds kwamen we langs een dorpje onderaan de bergen waar we tegen werden gehouden door bezorgde buurtbewoners. Het was echt te gevaarlijk om verder te rijden, dus een man bracht ons naar een gymzaal. Daar konden we met honderden andere gestrande reizigers soep en kaakjes krijgen en heerlijk op de harde grond slapen. De sfeer was er zo down, maar wij hebben daar echt lol gehad. Wanneer overkomt zoiets je nou!?
Midden: Sporthalselfie met Nienke, met de hashtags #sneeuw #sporthal #vluchtelingen #alpen
Rechts: Rond 7 uur ‘s ochtends stapten we weer in de auto. De TomTom gaf aan dat we nog een half uurtje moesten rijden, maar door die verschrikkelijke files deden we daar serieus 5 uur over. Op de foto zie je hoe mijn vriend probeert te begrijpen hoe je sneeuwkettingen omdoet.

fd181920.9

Links: We moesten er even 31 uur voor reizen, maar dan heb je ook wat! Maandagmiddag heb ik lekker op een terrasje gehangen met Nienke en onze schoonmoeder.
Midden: Iedere avond speelden we óf 31’en óf 30 seconds. De avondjes waren echt heel gezellig met z’n allen!
Rechts: Weer op een terrasje met z’n drieën. Chocolademelk is echt niet te betalen op de Franse pistes (eigenlijk is echt alles er onbetaalbaar) maar toch waren wij zo gek om 5 euro 10 neer te leggen voor een kop.

fd181920.10

Links: Ik ben er eigenlijk nogal op tegen om schoolwerk mee te nemen op vakantie, maar aangezien ik de hele vakantie weg was, moest ik wel. Ik werkte aan een samenvatting, met een wijntje erbij.
Midden: Oudjaarsavond was er een om heel snel weer te vergeten. Toen de klok 12 uur sloeg was er nogal een anticlimax in de stilte. Geen vuurwerk, geen feestjes, niks. De rest van de vakantie maakte het gelukkig goed, dat dan weer wel!
Rechts: De meest oncharmante en slechtbelichte foto van mij ooit, maar hij mocht niet ontbreken.

fd181920.11

Links: 1 januari was daarentegen wel de lekkerste ooit: op de piste in de zon, goede sneeuw, lekkere chocolademelk op een terrasje en bovenal was ik niet brak.
Midden: Ook de volgende dag waren we alle drie weer op een terrasje te vinden. De mannen die mee waren zijn echte diehard skiërs, dus die hebben we lekker veel samen laten gaan. Ik kan op zich goed met ze meekomen, maar ik was natuurlijk al een week geweest + ik vind terrasjes net iets leuker.
Rechts: Mooi uitzicht!

fd181920.12

Links: Zaterdagochtend stapten we weer rond 5 uur in de auto. Dit keer waren we de drukte in de bergen gelukkig voor, en deden we er ongeveer 11 uur over. Fijn!
Midden: ‘s Avonds at ik patatjes voor de televisie. Het was Air Crash Investigation-avond bij Discovery Channel, en hoewel ik 2 van de 3 afleveringen al eens had gezien, kon ik echt niet stoppen met kijken. Daarna kwam er een documentaire over de vliegtuiglanding op de Hudson, maar ik was zoooo moe. Toch ben ik toch het einde blijven zitten; ik vind die programma’s zo interessant! Doodeng, dat ook.
Rechts: Zondag ging ik met mijn vader naar de verjaardag van het kindje van mijn nicht. Hij werd 1!

Al trek in chocolademelk? Ik ga nu heel snel naar bed want het is 00:45 en ik voel me nog steeds alsof ik een jetlag heb. Aankomende week wordt een hele drukke: ik moet heeeel veel voor school doen, ga nog wat spullen verhuizen met mijn ouders, moet zaterdag en zondag werken en zaterdagavond ga ik betaald fangirlen (later meer uitleg, ik snap er ook nog niks van, haha). Fijne week!

Geen opmerkingen :

Een reactie posten