zondag 27 mei 2012

Tips bij een verbrande huid.

sunburnn
Het is warm en ik loop al een week rond zonder mouwen. Terwijl ik totaal ben vergeten me in te smeren (zelfs op het strand, shame on me) heeft de zon vrij spel en ben ik ondertussen lekker verbrand op mijn schouders. Het voorkomen is natuurlijk altijd beter, maar hier volgen wat (vreemde..) tips waarmee je de pijn van een verbranding schijnt te kunnen verlichten.
Aftersun – de meest voordehand liggende van het hele rijtje.
Aloƫ vera gel
Bodylotion

Handdoek of t-shirt natmaken en in de koelkast leggen, vervolgens op je verbrande huid leggen. Werkt vooral heel verkoelend (je meent het.)
Komkommerschijfjes in de koelkast leggen en vervolgens op je verbrande huid leggen.
Watjes in koude (kamille)thee drenken en op de verbrande huid leggen.
Brandnetels of slablaadjes koken, afkoelen en vervolgens op de huid leggen.
Een lauwwarm bad nemen (koud doet ook pijn).
Karnemelk
Yoghurt
Uierzalf
Azijn
Talkpoeder
Geraspte aardappelen
(Echte) kokosmelk

Ik heb (buiten de Aftersun) niets uitgetest, dus dit is op eigen risico en succes niet gegarandeerd :)

Geen opmerkingen :

Een reactie posten